//
کدخبر: ۱۳۲۴۱ //
توسط رییس مجلس شورای اسلامی؛

خودروی تمام ایرانی کوئیک رونمایی شد/ ایجاد۸درصدبازار جدید برای سایپا

« علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ) خودروی تمام ایرانی «کوئیک» که طراحی آن را مرکز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا انجام داده است، رونمایی کرد.

خودروی تمام ایرانی کوئیک رونمایی شد/ ایجاد8درصدبازار جدید برای سایپا

به گزارش فرتاک نیوز، حجم موتور این خودرو ١٥٠٣ سی سی است؛ یک هزار و 63 کیلوگرم وزن دارد و حداکثر قدرت آن ٨٧ اسب بخار است.

خودروی کوئیک دارای استانداردهای آلایندگی یورو چهار است و قابلیت ارتقا به یورو پنج دارد. این خودرو هم با گیربکس اتوماتیک و هم گیربکس دستی تولید می شود.

کوئیک بر روی پلت فرم گسترش یافته ایکس ٢٠٠ (X200) - که محصولاتی همچون تیبا و ساینا با آن طراحی می شود- تولید شده است.

فرمان این خودرو در گیربکس اتوماتیک، برقی و در گیربکس دنده ای، هیدرولیک است.

تا زمان انتشار این خبر، قیمت آن اعلام نشده است.

«مهدی جمالی» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم که با حضور «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی و «محمدرضا نعمت زاده» در محل شرکت سایپا برگزار شد، اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، سایپا هر سال یک محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

وی افزود: برنامه ما در سال گذشته بازگشت به تولید سالهای قبل بود که این امر محقق شد و اکنون بیشتر به سمت طراحی محصولات جدید و افزایش رضایت مشتری حرکت خواهیم کرد.

به گفته جمالی، سایپا هم اکنون 41 درصد بازار خودرو کشور را در اختیار دارد و در یک سال اخیر توانسته است هشت درصد بازار جدید برای محصولات خود ایجاد کند.

وی با تشریح شرایط سایپا در سالهای گذشته، گفت: پارسال در این روزها سرمایه ثبتی ما 17 هزار میلیارد ریال( یک هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان) و زیان انباشته پایان سال ١٣٩٣ به میزان 42 هزار میلیارد ریال(چهار هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان) بود؛ یعنی شرکت از نظر قانون تجارت، در حال ورشکستگی قرار داشت؛ این شرایط در ١٠٠ شرکت زیرمجموعه نیز حاکم بود.

مدیرعامل سایپا افزود: در آن شرایط با مصوبه مجلس شورای اسلامی، سرمایه ثبتی سایپا از یک هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان به چهار هزار میلیارد تومان افزایش یافت و به این ترتیب ترازنامه شرکت بازمهندسی شد تا سایپا بتواند بار دیگر به همکاری خود با سیستم بانکی و بازار سرمایه ادامه دهد.

جمالی گفت: تولید سه هزار دستگاه خودرو، در سال گذشته به عدد کمتر از ٨٠٠ دستگاه رسیدو حتی روزهایی تولید ٣٠٠ دستگاه بود. همچنین زمان تاخیر در پرداخت معوقات قطعه سازی ها به ٢ سال رسیده بود.

وی در این زمینه ادامه داد: پارسال در سایپا روزهایی را تجربه کردیم که کمتر از 10 میلیارد ریال (یک میلیارد تومان) فروش محصول داشتیم و در عین حال در همان روز 160 میلیارد ریال( ١٦ میلیارد تومان) انصراف فروش داشتیم؛ چرا که امکان تحویل خودرو نداشتیم.

در آن شرایط، کارگران و مدیران سایپا 640 هزار میلیارد ریال(64 هزار میلیارد تومان) به حساب های سایپا واریز کردند و این امر انگیزه ای برای تغییر شرایط ایجاد شد.

جمالی درباره افزایش تولید سایپا در یک سال گذشته افزود: تولید روزانه سایپا از ٣٠٠ دستگاه در مهر ماه پارسال به ٢ هزار و ٥٠٠ دستگاه در شرایط کنونی رسیده است.

وی همچنین به همکاری های بین المللی سایپا اشاره کرد و گفت: قرارداد سایپا و سیتروئن یکی از بهترین قراردادهای خودرویی است که بر اساس آن، شریک خارجی ما 50 درصد از سهام سایپا کاشان را خریداری کرده و مقرر شده است ٣٠ درصد از محصولات تولیدی مشترک را در بازارهای بین المللی خود عرضه کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۲۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان