//
کدخبر: ۱۲۸۱۳ //
لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده خمینی شهر:

دولت نهم معتقد به پرداخت یارانه به تمام اقشار کشور بود

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت نهم معتقد به پرداخت یارانه به تمام اقشار کشور بود.

دولت نهم معتقد به پرداخت یارانه به تمام اقشار کشور بود

به گزارش فرتاک نیوز، محمدجواد ابطحی در نشست علنی امروز (شنبه) پارلمان، در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 96 مربوط به پیشنهادات ارائه شده در تبصره هدفمند کردن یارانه ها گفت: رویه کنونی در پرداخت یارانه به تمام دهک ها نادرست است.

وی اضافه کرد: دولت آقای احمدی نژاد نیز مخالف این مسئله بود و حتی در زمان تصویب لایحه مذکور، دولت نامه ای به مجلس داد تا لایحه را برای اصلاح و بررسی بیشتر در حوزه پرداخت یارانه به دهک ها بازگرداند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه اظهار داشت: مسئله پرداخت یارانه به 10 دهک در قانون هدفمندی مربوط به دولت قبل نمی شود نمایندگانی همچون مصباحی مقدم و فولادگر این پیشنهاد را مطرح کردند و پس از طرح این موضوعات دولت قبل می خواست که لایحه را پس بگیرد.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده خمینی شهر گفت: این موضوعات و مطالب گفته شده خلاف واقع است زیرا دولت آقای احمدی نژاد معتقد بود که یارانه باید به کل جمعیت کشور داده شود.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر قانون هدفمندی قبل از اینکه به مجلس برسد خارج از پارلمان ساعت ها درباره آن بحث شد؛ در این عرصه دولت قبل به جد معتقد بود که یارانه باید به تمام مردم داده شود.

لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد: در مجلس نسبت به این موضوع که یارانه به گروه و تعدادی داده شود مخالفت هایی صورت گرفت و این مسئله موجب شد که یکی از اعضای هیات رئیسه پیشنهاد دهد که در لایحه مذکور تاکید شود که یارانه با اولویت به طبقات پرداخت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۸۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان