//
کدخبر: ۱۳۲۲۷۱ //
توسط رییس موسسه پژوهشی علوم و فناوری غذایی مطرح شد؛

عرضه سبد غذایی برای شرایط بحرانی/تامین اقلام خوراکی همه سنین در زمان زلزله

محققان موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی جیره‌های غذایی را برای شرایط بحرانی مانند زلزله ارائه دادند که امکان دسترسی آسان‌تر به مواد غذایی برای همه سنین از شیرخوار تا بزرگسالان را فراهم می‌کند.

عرضه سبد غذایی برای شرایط بحرانی/تامین اقلام خوراکی همه سنین در زمان زلزله
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر قدیر رجب‌زاده، رییس موسسه پژوهشی علوم و فناوری غذایی با اشاره به حوادث غیر مترقبه در کشور، افزود: زلزله از جمله بلایای طبیعی است که در کشور به وفور رخ می‌دهد که نیاز است راهکارهایی برای امدادرسانی به آسیب دیدگان ارائه شود.

وی به رخداد زلزله کرمانشاه در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این زلزله خسارات زیادی را بر جای گذاشت و در کنار چالش‌هایی که در منطقه وجود داشت، زلزله‌زدگان با مساله تامین مواد غذایی مواجه بودند.

رجب‌زاده تهیه اقلام خوراکی در زمان زلزله را یکی از معضلات امداد رسانی عنوان کرد و ادامه داد: در چنین مواقعی اقدام به ارسال غذاهای کنسرو شده می‌شود که این نوع غذاها تنها بخشی از نیازهای غذایی زلزله‌زدگان را مرتفع می‌کند.

رییس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی تامین آب آشامیدنی را از دیگر چالش‌ها در زمان وقوع بلایای طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: این در حالی است که در زمان زلزله راه‌های دسترسی به این مناطق از بین می‌رود که باید ازطریق هوا به زلزله‌زدگان نسبت به رساندن غذا اقدام کرد.

رجب‌زاده از اجرای مطالعاتی در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: در این مطالعات اقدام به تولید جیره‌های غذایی ویژه آسیب‌دیدگان کردیم. دستاوردهای این تحقیقات به یکی از مراکز ذی‌ربط ارائه شد، ولی بازخوردی از آن دریافت نکردیم.

این محقق حوزه صنایع غذایی در خصوص ویژگی‌ جیره غذایی تولید شده برای مواقع بحرانی، خاطر نشان کرد: بسته غذایی تهیه شده شامل ترکیبات مختلف مواد غذایی است که می‌تواند در شرایط بحرانی نیازهای غذایی را برای کلیه سنین تامین کند.

به گفته وی در شرایط بحرانی تهیه شیر خشک برای نوزادان با چالش‌هایی مواجه بوده که جیره غذایی تهیه شده در این موسسه تحقیقاتی این چالش را مرتفع می‌کند.

رجب‌زاده همچنین تاکید کرد: این جیره غذایی به گونه‌ای تهیه شده است که در صورت مسدود شدن مسیرها، قابلیت پرتاب از آسمان را دارد.

رییس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ابراز امیدواری کرد که با حمایت از این پروژه بتوانند چالش‌های ناشی از بلایای طبیعی را کاهش دهند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۲۲۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان