//
کدخبر: ۱۳۱۶۰۸ //

تسهیلات طرحهای بزرگ در صورت جذب نشدن به سایر استانها می رود

استاندار خراسان جنوبی گفت: تسهیلات طرح های بزرگ استان تنها سهمیه شناوری است که در صورت جذب نشدن آن می توان در اختیار سایر استان ها قرار داد لذا مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی باید بیشتر پیگیر جذب باشند.

تسهیلات طرحهای بزرگ در صورت جذب نشدن به سایر استانها می رود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدمهدی مروج الشریعه شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی افزود: برای سرنوشت 59 میلیارد تومان تسهیلات طرح های ملی استان اگر تلاش نکنیم امکان دارد در سهمیه شناور به استان های دیگر اختصاص یابد لذا به هر ترتیبی باید این اعتبار را جذب کنیم. 

وی با بیان اینکه شهرستان های زیرکوه، درمیان و قاینات آخرین میزان جذب تسهیلات اشتغال را دارند اظهار داشت: اگر تمامی شهرستان ها از جمله این سه شهرستان آشنایی بیشتری با اشل (مقیاس) ملی داشتند امروز رتبه یک کشور در پرداخت تسهیلات را داشتیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در شرایط کنونی در خصوص طرح های ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری اگر دستگاه های استانی مقداری اندیشمندانه تر وارد می شدند می توانستیم در اسرع وقت تسهیلات را جذب کنیم.

وی ادامه داد: شهریورماه گذشته یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای حفظ و توسعه اشتغال مصوب شد که هنوز ابلاغیه آن به استان ها ارسال نشده است اما باید با پیگیری های مکرر سهمیه استان را در این زمینه جذب کنیم.

مروج الشریعه توجیه مسئولان ملی برای پرداخت اعتبارات را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده و تدبیر جدید دولت، جاده بیرجند - قاین از امتیاز ماده 56 برای دوبانده شدن بهره مند می شود که این تسهیلات توسط بانک ملی پرداخت خواهد شد و باید حداکثر طی 18 ماه پروژه به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان هرچه سریعتر مدارک مجریان و پیمانکاران را تهیه کند و پیمانکاران کنونی این پروژه را ادامه می دهند اما سرمایه گذار شخص دیگری است.

وی گفت: هر کدام از طرح های اشتغال روستایی و عشایری مجموعه ای از آیتم های اقتصادی را به همراه دارد و مجوزی که توسط هر دستگاه صادر می شود مبتنی بر اشتغال و میزان سرمایه گذاری موردنیاز طرح است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در شرایطی به سر می بریم که از هر فرصتی برای نگهداشت حتی یک اشتغال موجود به اندازه یک اشتغال جدید استقبال می کنیم.

وی تصریح کرد: سهم استان در سبد طرح های ملی و کلان در بانک ملی استان پایین است که باید از طریق مدیران استان این موضوع پیگیری شود.

مروج الشریعه با بیان اینکه برای راه آهن خراسان جنوبی پیگیر مکانیزم ماده 56 هستیم گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی استان نباید تقیه کنند چراکه اینجا تقیه (پرهیز و حفظ کردن) حرام است.

وی همچنین به خروج خاک های صنعتی نسوز شهرستان بشرویه به صورت خام از استان اشاره کرد و افزود: فرماندار و مسئولان این شهرستان به هر روشی که شده برای استقرار واحدهای فرآوری بکوشند.

وی با تاکید بر اینکه خروج مواد اولیه و خام معدنی از استان افتخار نیست اظهار داشت: برای استانی که بالاترین مزیت آن معدن است این امتیاز و روش مدیریتی خوبی نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۱۶۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان