//
کدخبر: ۵۵۷ //

بانک ها پرداخت تسهیلات برای قشر کم درآمد را تسهیل کنند

فرماندار بیله سوار مغان از مسوولان بانک های عامل در این شهرستان خواست مسیر پرداخت تسهیلات به اقشار کم درآمد را آسان بگیرند.

بانک ها پرداخت تسهیلات برای قشر کم درآمد را تسهیل کنند

 آرام حلیم روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با محوریت سرمایه گذاری و اشتغال گفت: بانک ها گاهی اوقات برای وام 20 میلیون ریالی همان مدارکی را می خواهند که برای تسهیلات میلیاردی مطالبه می کنند ولی این روش باید اصلاح شود.

او بیان کرد: بسیاری از مدارک درخواستی بانک ها غیر ضروری بوده و در دنیای امروزی جایی برای بوروکراسی وجود ندارد.

وی گفت: امسال 2 میلیارد و 248 میلیون ریال تسهیلات به 49 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در این شهرستان پرداخت شد.

حلیم افزود: این تسهیلات از محل منابع مالی بانک های ملی و صادرات پرداخت می شود و 2 میلیارد و 792 میلیون ریال نیز از تسهیلات مشاغل خانگی باقی مانده که دستگاههای اجرایی باید نسبت به معرفی افراد برای بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی باقی مانده اقدام کنند.

وی همچنین در زمینه روند واگذاری مجوز مشاغل خانگی اظهار کرد: متقاضیان ورود به این عرصه باید فرم ‌های تکمیلی متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود را به دستگاه اجرایی تحویل دهند تا در صورت تایید طرح مجوز مربوطه برای آنها صادر شود.

حلیم در ادامه افزود: در راستای خدمات رسانی بانک ها به مردم روستاهای انجیرلو و مرادلو بخش مرکزی باجه های خودپرداز بانکی در خیابان اصلی این روستاها راه اندازی شود.

فرماندار بیله سوار با اشاره به اینکه برای تربیت نیروی انسانی ماهر بیش از گذشته به آموزش تخصصی نیاز داریم اظهار کرد: آموزش جوانان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان سبب ایجاد امید در جامعه و خانواده ها خواهد شد.

وجود بیش از 750 هزار راس دام سنگین و سبک در بیله سوار مغان در کنار کشت بیش از 20 هزار هکتار زمین آبی و 100 هزار هکتار زمین دیم که 43 هزار هکتار آن در حال آبی شدن است و همچنین 90 هزار هکتار مرتع و کشت انواع محصولات راهبردی از جمله گندم ، عدس ، جو ، سویا و کلزا مسیر سرمایه گذاری در این شهرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی و خودکفایی را هموارتر کرده است.

بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان