//
کدخبر: ۱۲۸۵۱۶ //

واگذاری رایگان بیش از ۵۵۰۰ ملک به محرومان

سند بیش از ۵۵۰۰ زمین مسکونی و کشاورزی در سه شهرستان شمالی کشور به طور رایگان به محرومان واگذاری شد.

واگذاری رایگان بیش از ۵۵۰۰ ملک به محرومان
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد سعیدی‌کیا - رییس بنیاد مستضعفان - درباره این واگذاری گفت: در اجرای طرح محرومیت‌زدایی و اهدای اسناد واگذاری املاک بنیاد علوی به مردم مناطق کم برخوردار کشور، بیش از ۵۵۰۰ سند زمین مسکونی و کشاورزی به اهالی شهرستان‌های بندرترکمن و بندرگز (استان گلستان) و میان‌دورود (استان مازندران) به صورت رایگان تحویل شد.

وی افزود: از این تعداد ۳۰۰۰ سند در روستای «نیازآباد» بندر ترکمن، بیش از هزار سند در بندرگز و بیش از هزار سند به اهالی روستای «جامخانه» شهرستان میان‌دورود واگذار شد. ارزش ۶۲۰۰ هکتار زمین مسکونی و کشاورزی واگذار شده به روستائیان، بیش از ۱۵۳ میلیارد تومان است.

بدین ترتیب شمار املاک واگذار شده بنیاد مستضعفان در کشور در چهار سال اخیر، از مرز ۷۰ هزار سند گذشت. واگذاری‌هایی به گفته سعیدی‌کیا، قرار است به ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار فقره سند در سراسر کشور برسد.

گفتنی است املاک واگذار شده، از جمله املاکی هستند که پیش از انقلاب به نام بنیاد پهلوی سند خورده بودند و پس از انقلاب اسلامی، در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفتند و سپس با تاسیس بنیاد علوی در سال ۱۳۸۴ به این بنیاد واگذار شدند تا درآمدهای ناشی از آن‌ها صرف امور مستضعفان گردد. املاکی که با تبدیل بنیاد علوی به بازوی بنیاد مستضعفان در محرومیت‌زدایی و در پی دستور رهبر انقلاب برای تبدیل این نهاد از بنگاه اقتصادی افزایش یابنده به بنیادی در خدمت مستضعفان، در صف واگذاری قرار گرفتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۸۵۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان