//
کدخبر: ۱۱۹۶۰۲ //

اختصاص کمک هزینه مسکن برای اقشار خاص

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از اختصاص اعتبارات تازه جهت کمک هزینه خرید یا ساخت مسکن به اقشار ویژه در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

اختصاص کمک هزینه مسکن برای اقشار خاص
به گزارش فرتاک نیوز،

حمیدرضا عظیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به تصویب مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: میزان و نحوه توزیع اعتبار پیش بینی شده با مسئولیت و نظر معاونت های املاک حقوقی و فنی مهندسی به منظور تعیین و تخصیص مابه ازای ریالی و هزینه آماده سازی زمین اختصاص یافته به اقشار ویژه با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می پذیرد.

وی افزود: تخصیص این اعتبارات به استناد ماده (۷) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: براساس این ماده از قانون، وزارت راه و شهرسازی موظف است برای جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، آزادگان، همسران شهید و یا قیم قانونی فرزندان شهید (به نام فرزندان) نسبت به تأمین زمین به قیمت منطقه ای سال ۱۳۶۹ و اولین سال قیمت منطقه ای برای زمین هایی که قیمت منطقه ای سال ۱۳۶۹ را ندارند با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام کند.

عظیمیان خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین موجود، درصورتی که واگذاری زمین به واجدین شرایط ممکن نباشد دولت مکلف است به ازای آن برای هر یک از مشمولان مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای سال اول و متناسب با نرخ تورم جهت سالهای بعد اعتبار لازم را اختصاص دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۶۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان