//
کدخبر: ۲۸۲۲۸ //

آپارتمان کمتر از ۱۰ سال در تهران، چند؟

مشاوران املاک در مناطق مختلف پایتخت می‏گویند بیش از نیمی از متقاضیان خرید مسکن در جست‏وجوی املاک کمتر از 10 سال سن هستند.


آپارتمان کمتر از 10 سال در تهران، چند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

این گفته مشاوران املاک از سوی آمارهای رسمی نیز تایید می‌شود. بنا بر آخرین گزارش رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن پایتخت ماهانه در حدود نیمی از معاملات خرید و فروش آپارتمان‏های مسکونی به خانه‏های نوساز تا 10 سال سن اختصاص دارد. طوری که در فروردین ماه سال جاری نیز مطابق این گزارش حدود 70 درصد معاملات آپارتمان‏های مسکونی در بنگاه‏های املاک به واحدهای مسکونی نوساز تا 10 سال ساخت تعلق داشته است.

 

بنا بر این گزارش از مجموع 5 هزار و 384 واحد مسکونی معامله شده، معادل 7/ 45 درصد(2 هزار و 459 فقره) به آپارتمان‏های مسکونی نوساز تا پنج سال و 2/ 16 درصد از معاملات یعنی 874 فقره به واحدهای مسکونی 6 تا 10 سال ساخت اختصاص دارد. جدول گزارش نبض بازار امروز نیز به معرفی قیمت پیشنهادی آپارتمان‏های نوساز تا 10 سال ساخت پرداخته است با توضیح این نکته که قیمت پیشنهادی آپارتمان‏های مسکونی ارائه شده به ویژه نوسازها در برخی بنگاه‏های املاک بالاتر از قیمت میانگین منطقه پیشنهاد شده است. به‏عنوان مثال آپارتمان 53 متری نوساز در محدوده خیابان گلبرگ از سوی مالک به قیمت 5 میلیون و 300 هزار تومان در هر مترمربع پیشنهاد شده است این در حالی است که به گفته مشاوران املاک، قیمت میانگین این منطقه برای آپارتمان‏های مشابه در حدود 3 میلیون و 769 هزار تومان است.

10000

منبع: دنیای اقتصاد
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان