//
کدخبر: ۱۱۷۲۸۳ //

هزینه انبارداری در بنادر بالا است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه ترانزیت کالا از طریق دریا به صرفه ترین نوع حمل و نقل در این حوزه است، گفت: دولت باید نسبت به کاهش هزینه انبارداری در بنادر اقدام کند.

به گزارش فرتاک نیوز،

حسن خسته بند بااشاره به برخی انتقادات در حوزه بالا بودن هزینه ترخیص کالا در بنادر کشور، گفت: در شرایط فعلی که میزان ترانزیت کالا در بنادر به شدت کاهش یافته این نوع اظهارنظرها صحت ندارد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط فعلی فضای رقابتی میان بنادر کشور ایجاد شده است، افزود: بنادر با هدف جذب بیشتر بار به کاهش چشمگیر قیمت و هزینه های ترانزینی اقدام کرده اند.

افزایش قیمت ترخیص بار در بنادر صحت ندارد

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت ترخیص بار در بنادر صحت نداشته و در صورت صحت نیز به افزایش قاچاق کالا نمی انجامد، تصریح کرد: به صرفه بودن جابه جایی بار و کالا از طریق دریا لزوما به استفاده بیشتر از بنادر می انجامد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بسیاری از اپراتورهای فعال در بنادر با به صفر رساندن تعرفه های بندری به جذب هر چه بیشتر کالا و خدمات اقدام کرده اند، افزود: با این شرایط اگر باز هم در حوزه ترخیص بار یا سایر موارد مورد نیاز به بازنگری در نرخ ها باشد مجلس و دستگاه های نظارتی باید ورود کنند.

میزان فعالیت بنادر کاهش یافته است

خسته بند با تاکید بر اینکه در گذشته با توجه به حجم بالای موجودی انبارها در بنادر قیمت های بالایی را برای نگهداری بار در نظر می گرفتند تا تخلیه انبارها تسریع شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی که میزان فعالیت بنادر کاهش یافته باید هزینه های ترخیص بار از حیث انبارداری مورد بازنگری جدی واقع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، هزینه جابه جایی بار موجود در بنادر در داخل کشور نیز از موارد دیگری است که می توان با رایزنی نسبت به کاهش آن اقدام کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۷۲۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان