//
کدخبر: ۱۱۵۵۷۶ //
در نامه ای توسط رییس کل بانک مرکزی؛

فهرست کامل دریافت کنندگان ارز رسمی به وزارت اقتصاد ارسال شد

بانک مرکزی در نامه ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی، فهرست کامل شرکت ها و افراد دریافت کننده ارز به نرخ رسمی را اعلام کرد.

فهرست کامل دریافت کنندگان ارز رسمی به وزارت اقتصاد ارسال شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، با دستور رئیس جمهوری صبح دیروز (چهارشنبه) عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در نامه ای به مسعود کرباسیان وزیر اموراقتصادی و دارایی فهرست کامل واردکنندگانی که از 22فروردین تا کنون ارز به نرخ رسمی دریافت کرده اند را برای بهره برداری و اقدام لازم از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

بانک مرکزی بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت مسئولیت تعیین و استخراج افراد و شرکت های دریافت کننده ارز به نرخ رسمی را بر عهده دارد.

بر این اساس، رییس کل بانک مرکزی اسامی افراد و شرکت هایی دریافت کننده ارز به نرخ رسمی را در نامه ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال کرد تا اقدامات بعدی از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد.

بانک مرکزی تاکنون با درخواست دستگاه های ذیربط در دو مرحله، فهرست دریافت کنندگان ارز به نرخ رسمی را منتشر کرده است.

هدی کسرایی پور مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بود: بانک مرکزی فقط براساس ثبت سفارش های انجام شده و تایید دستگاه‌های متولی نسبت به تخصیص ارز و متناسب با اولویت مربوطه به تامین آن اقدام می کند و در خصوص نام و حوزه فعالیت شرکت واردکننده، نوع کالا و خدمت و گروه بندی آن دخالتی ندارد.

مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی با اعلام آمادگی این بانک برای همکاری با دستگاه های اجرایی برای انتشار فهرست کامل دریافت کنندگان ارز رسمی گفت: بانک مرکزی تاکنون در چارچوب قانون با دستگاه های متولی برای انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز رسمی و تقاضای نهادهای نظارتی به منظور ارایه اطلاعات مورد نیاز همکاری لازم را به عمل آورده است.

شفافیت در تخصیص و پرداخت ارز رسمی به اشخاص و شرکت ها، خواسته رئیس جمهوری از بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

بانک مرکزی در تیرماه در دو مرحله فهرست واردکنندگان ارز به نرخ رسمی را منتشر کرد که فهرست نخست شامل واردات انواع کالاها اعم از کالاهای اساسی، مواد اولیه، واسطه ای و مصرفی بود و فهرست دوم به تخصیص بیش از 120 میلیون یورو به واردات خودرو اختصاص داشت.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه روز سه شنبه گذشته از بازداشت 13 نفر در ارتباط با ثبت سفارش ارز و واردات خودرو خبر داد و گفت: 50 میلیارد دلار فقط در سه ماه نخست امسال برای ثبت سفارش کالا با ارز 4200 تومانی تخصیص یافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۵۵۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان