//
کدخبر: ۱۱۱۱۲۱ //

نحوه تخصیص ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی دارای ابهام است

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: نحوه تخصیص ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی دارای ابهام است.

نحوه تخصیص ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی دارای ابهام است
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدتقی کبیری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از گذشته در بحث بازگشت ارز ناشی از فروش محصولات پتروشیمی به کشور با چالش‌هایی مواجه هستیم،گفت: در این بخش در بحث نظارت از سوی بانک مرکزی و وزارت صنعت ضعف‌هایی داریم.

 وی با بیان اینکه مقدار ارزی که از صادرات محصولات پتروشیمی به بازار تزریق می‌شود،  باید اعلام شود، ادامه داد: باید مشخص شود وقتی این ارزها به بازار تزریق می‌شود، چگونه مصرف می‌شود.

نماینده مردم خوی در مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس سوالات جدی درباره نحوه تخیصص ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به بازار و قیمت کالاهایی که با این ارز وارد کشور می‌شود، دارند، افزود: در آخرین جلسه‌ای که با مسئولان بانک مرکزی و وزارت "صمت" داشتیم قرار شد آمار و ارقامی در این زمینه به نمایندگان ارائه شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برای رصد این موضوع سامانه‌ای وجود دارد که در حال حاضر اشکلاتی به آن وارد است،گفت: به طور نمونه شرکتی با عنوان واردات تجهیزات کشاورزی، موبایل وارد کرده که این نشان از وجود اشکال در این سامانه دارد.

کبیری تصریح کرد: در جلسه‌ای که با مسئولان بانک مرکزی و وزارت صمت داشتیم مقرر شد اشکالات این سامانه برطرف شود تا امکان رانت و سوءاستفاده وجود نداشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۱۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان