//
کدخبر: ۱۱۵۳۷۰ //
رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کردستان اعلام کرد:

جو کاذب بازار مسکوکات، زمینه را برای افراد سودجو مساعد کرده است

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کردستان اظهار کرد: نوسانات قیمت طلا طی چند ماه اخیر ناشی از تغییرات سیاسی و بحران‌های فکری حاکم شده بر جامعه رخ داده است.

جو کاذب بازار مسکوکات، زمینه را برای افراد سودجو مساعد کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

خالد بامشاد با اعلام این‌که وابستگی قیمت طلا از بُعد اقتصادی خارج شده است، اظهار کرد: این نوسانات قیمت طلا طی چند ماه اخیر ناشی از تغییرات سیاسی و بحران‌های فکری حاکم شده بر جامعه رخ می‌دهد.

وی با اشاره به کمبود سکه در بازار طلای کردستان افزود: طی یک روز گذشته (سه شنبه) قیمت طلا  روند نزولی را در پیش گرفت که این امر ناشی از مواضع اخیر ترامپ و اعلام آمادگی وی برای مذاکره با ایران بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کردستان با ذکر این‌که سکه کماکان دارای حباب یک میلیون و 300 هزار تومانی است، تصریح کرد: متأسفانه با وجود بالا بودن قیمت طلا هنوز هم شاهد هجوم مردم برای خرید سکه هستیم.

وی با ابراز تأسف از این‌که متأسفانه قیمت‌گذاری طلا دیگر از تأثیرات اقتصادی پیروی نمی‌کند، گفت: در شرایط کنونی جو سیاسی، اظهارنظر برخی افراد صاحب‌نفوذ، بحران فکری حاکم بر بازار و جامعه و هم‌چنین تحریم‌ها عواملی هستند که قیمت طلا و سکه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

بامشاد، با بیان این‌که این امر بدان خاطر است که مردم نگران آینده هستند و نسبت به شرایط آتی پیش‌بینی خاصی ندارند، خاطرنشان کرد: شرایط به گونه‌ای است که مردم تمامی پول‌های نقد خود را از بانک‌ها خارج کرده و آن را به بازار سکه و طلا سرازیر کرده‌اند.

وی شرایط کنونی را مناسب خرید و فروش طلا و سکه ندانسته و یادآور شد: متأسفانه حاکم شدن شرایط ملتهب و جو کاذب بر بازار مسکوکات زمینه مساعدی را برای افراد سودجو فراهم ساخته و این خود به چالشی بزرگ برای مردم بدل شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کردستان با بیان این‌که بارها نسبت به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اعتراضاتی لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: به ویژه در شرایط کنونی اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا امری الزامی است که می‌تواند میزان تخلفات صنفی در این بازار با کاهش دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۵۳۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان