//
کدخبر: ۱۱۴۸۵۶ //
در اختتامیه مسابقه عبور از بحران زلزله عنوان شد

راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران زلزله تهران

آئین اختتامیه مسابقه معماری با عنوان راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران زلزله برگزار شد.

راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران زلزله تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم اختتامیه مسابقه معماری زیستا که باعنوان راهکارهای معمارانه که برای عبور از بحران زلزله برگزار شده بود، با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و تعدادی از معماران کشور به کار خود پایان داد.

بنابراین گزارش، طرح‌های معماران جوان در اختیار سازمان مدیریت بحران تهران قرار می‌گیرد. بنابراین تمام 86 طرح ارسالی به دبیرخانه مسابقه در معرض بازدید مردم قرار گرفت و با همکاری دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی مقرر شد، تمامی این طرح‌ها در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار گیرد تا بتوانند از این استعدادهای ناب و نهفته ایرانی در هنگام وقوع بلایای طبیعی غیرقابل پیش‌بینی بهره‌گیر شود.

در این طرح‌های کارآمد معماران راه حل‌هایی برای ایجاد فضای امن در برابر زلزله، کاهش‌ آسیب‌های زلزله، ایجاد شرایط پس از بحران از جمله کاهش آسیب‌های مربوط به از بین رفتن راه‌های ارتباطی و امداد رسانی امکان ریزش ویرانه‌ها، ترکیدگی لوله‌ها و حوادث بعداز زلزله ارائه کردند.

در این مراسم محمود صداقت عضو انجمن تولید کنندگان پروفیل، یوپی‌وی‌سی گفت: وجه امتیاز شرکت‌های تولیدی و صنعتی موفق کشور ایجاد بستر مناسب برای استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کنار تجربه بزرگان آن صنعت است، چرا که به روز بودن تکنولوژی و تجهیزات واحدهای تولیدی همراهی دانش به روز قشر تحصیل‌کرده جوان را طلب می‌کند.

وی خواستار صبوری و مدیریت لازم از سوی مدیران واحدهای صنعتی کشور برای فعلیت رساندن آموزه‌ها و فعالیت‌های قشر جوان تحصیل کرده و دانشگاهی در مسیر تولید و صنعت شد تا ضمن عمق بخشی به ارتباط صنعت و دانشگاه شاهد توسعه اقتصادی روزافزون کشور باشیم.

وی ادامه داد: چنانچه به دنبال کیفیت و افزایش آن هستیم باید بگویم دلیل این موضوع کسب بازار نیست بلکه معتقد هستیم، به موازات کار و فعالیتی که ایجاد کرده‌ایم، باید بتوانیم نگاهی هم به مسئولیت‌های اجتماعی با نگاه انسانی، اجتماعی و عاطفی داشته باشیم.

صداقت با تقاضا از مسئولان سازمان مدیریت بحران کشور برای بررسی جدی طرح‌های معماران جوان کشور تاکید کرد: از مسئولان معماران و داوران مسابقه معماری زیستا نیز درخواست می‌کنیم که موضوع راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران زلزله تهران را رها نکنند و طرح‌های فعلی و جدید با کمک دیگر دست‌اندرکاران و کار گروهی در این باره به روز شود، چرا که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۸۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان