//
کدخبر: ۱۱۳۲۰۴ //

بررسی مطالبات کامیون‌داران در کمیسیون عمران

نایب رییس کمیسیون عمران از بررسی مطالبات کامیون‌داران و رانندگان اتوبوس در کمیسیون عمران خبر داد.

بررسی مطالبات کامیون‌داران در کمیسیون عمران
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدابوالفضل موسوی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران، بیان کرد: در جلسه امروز ابتدا حادثه سنندج با جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفت، سپس به بررسی موضوع مطالبات کامیون‌داران پرداخته شد. از وزارتخانه‌های مربوطه از جمله مسئولین وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت به واسطه این که تامین قطعات یدکی و لاستیک رانندگان را بر عهده داشتند دعوت شده بود. از ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل و دادگستری نیز حضور داشتند.. نماینده صنف کامیون‌داران و رانندگان اتوبوس نیز در جلسه حضور داشتند.

وی در ادامه گفت: از آنجا که این موضوع در کمیسیون‌های مختلف مجلس مورد بررسی قرار گرفته بود، قرار شد با توجه به مکاتبه رییس مجلس، کمیسیون عمران مسئول پیگیری این مساله باشد. مسئولینی که از صنف رانندگان حضور داشتند مطرح کردند از زمانی که مطالبات آنها بیان شده تا دیروز که بازه زمانی برای پیگیری مطالبات آنها تعیین شده بود، خیلی از مسائل آنها دنبال شده و قسمت‌هایی از آن حل شده است اما همچنان بخشی از مشکلات حل نشده است.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: برای حل برخی از مشکلات مسئولان به زمان نیاز داشتند و برخی از مشکلات نیز به مسائل جاری کشور برمی‌گردد. به عنوان مثال مساله تامین لاستیک آنها به گونه‌ای است که از پنج میلیون لاستیکی که در سال نیاز است حدود 1.5 میلیون آن در داخل تولید می‌شود و مابقی آن از خارج وارد می‌شود. در بخش واردات یا دولت باید این کار را انجام دهد و یا توسط بخش خصوصی صورت گیرد که نیاز به ارز دارد؛ لذا باید پیگیری‌های لازم انجام شود تا ارز با قیمت مناسب برای ورود لاستیک و توزیع بین رانندگان کامیون و اتوبوس انجام شود.

موسوی تصریح کرد: آنچه که در انبار وجود داشته است تاکنون به نحو شایسته‌ای توزیع شده است، آنچه که همه به آن اذعان داشتند این بود که سازمان حمل و نقل جاده‌ای کارگروهی که تشکیل داده است جلسات متوالی را با نمایندگان رانندگان داشتند و مشخص بود که بخشی از مطالبات پیگیری شده اگرچه بخشی از آنها همچنان باقی مانده است. در خصوص جهاد کشاورزی که سیستم توزیع بار به آن بر می‌گردد قرار شد تجدیدنظری را وزارت کشاورزی داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در کمیسیون عمران نیز که مسئول کمیته عمران قرار شد بقیه مسائل را دنبال کند، توضیحاتی از سوی پلیس داده شد و دستگاهی که اصرار دارند بر روی تمامی وسایل حمل بار و مسافر نصب شود به دلیل کنترل بهتر این وسایل از جهت خواب رانندگان و سرعت وسیله است و اصرار داشتند این سیستم هوشمند برقرار شود و بتوانند وظایف امنیتی خود را ایفا کنند.

وی در پایان گفت: قرار شد کمیسیون عمران هر هفته این مساله را دنبال کند تا بقیه مطالبات کامیون‌داران پیگیری شود. در نهایت همدلی بین اعضای کمیسیون عمران و صنف کامیون‌داران ایجاد شد. یکی از نمایندگان کمیسیون که در جریان جزئیات بیشتری از مطالبات این صنف و مشکلات آنها قرار گرفته بود به این نتیجه رسیده بود که تحقیق و تفحصی را از برخی از سازمان‌های مرتبط داشته باشیم که قرار شد خود ایشان این موضوع را دنبال کند و اگر لازم بود این مساله نیز اتفاق افتد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۲۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان