//
کدخبر: ۱۱۴۲۱۸ //
نامه وزیر صنعت به دو سازمان نظارتی

فهرست کالاهای مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار اعلام شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت فهرست کالاهای مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار و اختفا را اعلام و در نامه ای به رئیسان دو سازمان نظارتی ابلاغ کرد.

فهرست کالاهای مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه، محمد شریعتمداری در نامه ای به رئیسان سازمان‌های تعزیرات حکومتی و حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان فهرست کالاهای مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار و اختفا را برای انجام اقدامات لازم ابلاغ کرد.

وی در نامه خود آورده است: در اجرای مصوبه های ستاد اقتصادی دولت برای کنترل بازار و جلوگیری از نوسان قیمت‌ها و پیشگیری از کمبودهای احتمالی ناشی از عرضه نکردن کالاهای مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار و اختفا، کالاهای هدف طرح به این شرح برای اقدام لازم ابلاغ شده است.

ـ غلات (گندم خوراکی، گندم دامی، جو و برنج سفید)

ـ کالاهای اساسی (روغن نباتی ساخته شده، روغن خام، شکر خام، شکر سفید، کره)

ـ مواد پروتئینی (گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ و شیر خشک صنعتی)

ـ نهاده‌ها (جوجه یکروزه، تخم مرغ نطفه‌دار، ذرت دامی، کنجاله سویا، سبوس گندم و دانه‌های روغنی شامل سویا، آفتابگردان، کلزا و کانولا)

ـ مواد اولیه تولید

ـ حبوبات

ـ لوازم خانگی (یخچال، یخچال فریزر، ماشین‌‌لباسشویی و تلویزیون تولید داخلی)

ـ لوازم یدکی و لاستیک سبک و سنگین

ـ کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه

ـ انواع پودر شوینده

ـ مصالح ساختمانی (محصولات فلزی پرمصرف و سیمان)

وزیر صنعت، معدن و تجارت تیرماه امسال در حکمی اعضای ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای همه کالاهای وارداتی یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ رسمی را منصوب کرد.

حسن یونس سینکی(رئیس) معاونت اقتصادی بازرگانی، سیدمحمود نوابی رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات، اعضای این ستاد هستند.

برپایه این حکم، اعضای ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای همه کالاهای وارداتی و یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ رسمی معین شده اند تا با استفاده از ظرفیت های سازمان حمایت و سازمان تعزیرات و سازمان های دولتی استانی و بکارگیری از توان مردمی و در رأس آنها انجمن ها و اتحادیه های تولیدکنندگان و بازرگانان همراه و متدین که منافع خود را در آرامش و رضایت عموم ملت ایران جست وجو می کنند.

«همچنین همه استانداران و فرمانداران و رئیسان سازمان های استانی همکاری لازم با آن ستاد معمول خواهند داشت.»

شریعتمداری در همین رابطه در صفحه اینستاگرامی خود نیز نوشته بود: «در چارچوب شفافیت، گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره واردات خودرو و فساد زنجیره‌ای به جامانده از پیش، به رییس جمهوری تقدیم شد. برای ثبات بازار و نظارت بر عرضه و احتکار کالاهایی که با ارز دولتی وارد شده‌اند، ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفاء به طور ویژه کار خود را آغاز کرد.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۲۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان