//
کدخبر: ۱۱۳۸۰ //
گزارش میدانی مشرق از افزایش قیمت‌ها در هفته اول اسفند؛

برنج ایرانی ۲۵۰۰ تومان، مرغ ۱۰۰۰ تومان و چای تا ۳۰۰۰ تومان افزایش یافت

قیمت برنج ایرانی درجه یک از کیلویی 10500 به 12 هزار تومان ارتقا یافت و قیمت خریده آن در بازار 2 هزار تا 2500 تومان افزایش یافت.

برنج ایرانی 2500 تومان، مرغ 1000 تومان و چای تا 3000 تومان افزایش یافت

 در حالیکه روحانی بازار ارز و کالاهای اساسی را برای انتخابات به "شریعتمداری" سپرد، هفته اول اسفند با موج جدید گرانی مواد غذایی همراه بود. البته این گرانی زمانی رخ داد که محمد شریعتمداری اظهار امیدواری کرده بود که امسال مشکل خاصی رخ ندهد و بازار دارای ثبات قیمت باشد.

« خوشبختانه از ماه ها پیش به این موضوع فکر شده و فکر می کنیم امسال با مشکلات کمتری مردم شریف ما در ایام پایانی سال مواجه هستند.»

برای پیگیری اظهارات شریعتمداری معاون اجرایی دولت یازدهم، سری به بازار زدیم و قیمت کالاهای اساسی ای چون برنج، مرغ و گوشت مورد بررسی قرار گرفت. آنچه در ادامه از نظر می گذرد گزارشی کوتاه از بررسی میدان مشرق از قیمت ها در بازار می باشد:

 

قیمت برنج ایرانی درجه یک از کیلویی 10500 به 12 هزار تومان ارتقا یافت و قیمت خریده آن در بازار 2 هزار تا 2500 تومان افزایش یافت.

البته برنج هایی با قیمت 9500 تومان هم یافت می شود که ادغام برنج پاکستانی با برنج ایرانی است.

قیمت برنج هندی هم در یکی دو ماهه اخیر نوسان قیمت زیادی داشته و هم اکنون در بازار 300 تا 500 تومان گرانتر شده است.

قیمت مرغ در یک هفته اخیر 6800 تا 6900 بود که هم اکنون به 7950 رسیده است. گوشت قرمز هم افزایش قیمت 500 تومانی را در یک هفته اخیر تجربه کرده است.

 

2090140_727

با اینکه کمبود دام از سوی دولت به عنوان عامل اصلی گران شدن اعلام شده، بازاریان با توجه به اطلاعاتی که به واسطه ارتباط با دامداران دارند، آن را خلاف واقع دانسته و علت اصلی را گرانی همه ساله ای دانستند که دولت در انتهای سال به بازار تحمیل می کند.

قیمت چای نیز افزایش بالایی را در یک هفته اخیر داشته است، بطوریکه در یک هفته اخیر هر نیم کیلو چای حداقل دو هزار تومان افزایش قیمت داشته است و بسته نیم کیلویی 16500 تومانی به 18500 تومان رسیده است. البته در بعضی از مدل ها این افزایش قیمت تا 3000 تومان هم بوده است بطوریکه چایی که با بسته 21 هزار تومانی به فروش می رسیده، هم اکنون قیمت 24 هزار تومانی را دارد.

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان