//
کدخبر: ۱۰۴۴۷ //
برای تنظیم بازار صورت گرفت؛

قیمت برنج، شکر، کره و گوشت شب عید اعلام شد

قائم مقام معاون بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در اجرای مصوبه کارگروه تنظیم بازار برنج باکیفیت، شکر، کره، گوشت قرمز و مرغ با نرخ های مصوب در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف کارمندی و کارگری عرضه می شود.

قیمت برنج، شکر، کره و گوشت شب عید اعلام شد

 «مهدی کاظم نژاد» با اشاره به مصوبه کارگروه تنظیم بازار افزود: به منظور رفاه مصرف کنندگان، برنج درجه یک هندی با قیمت هر کیلوگرم 38 هزار ریال، برنج اروگوئه ای با نرخ هر کیلوگرم 26 هزار ریال و سایر ارقام برنج با بهای هر کیلوگرم 20 هزار ریال بدون محدودیت عرضه می شود.

** شکر و کره

قائم مقام معاون بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی درباره شکر گفت: هر کیلوگرم شکر سفید تصفیه شده درجه یک تحویل در کارخانه 25 هزار و 200 ریال و در بسته‌های 900 گرمی با قیمت 29 هزار و 500 ریال و یک کیلوگرمی با بهای 32 هزار ریال برای مصرف کننده در شبکه‌های توزیع و فروشگاه های زنجیره‌ای عرضه می شود.

 

کاظم نژاد از عرضه کره در بسته‌های 50 و 100 گرمی به ترتیب با قیمت 15 هزار تا 29 هزار ریال خبر داد و گفت: در اجرای مصوبه کارگروه تنظیم بازار، شرکت بازرگانی دولتی موظف شده است پنج هزار تن کره برای توزیع در فروشگاه های زنجیره ای تامین کند.

 

** گوشت

این مسوول وزارت جهاد کشاورزی یادآوری کرد عرضه گوشت گوسفندی با قیمت 315 هزار ریال در میدان های میوه و تره بار ادامه دارد.

 

وی گفت: اکنون در بازار گوشت مرغ آرامش حاکم است اما با توجه به افزایش احتمالی تقاضا در ایام عید پیش بینی شده است گوشت مرغ منجمد با قیمت فروش هر کیلوگرم 55 هزار ریال تحویل در سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام و حداکثر تا پنج درصد قیمت بیشتر برای مصرف کننده در نمایشگاه ها و فروشگاه های بهاره، میدان های میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف کارکنان در سراسر کشور عرضه شود.

 

تنظیم بازار مجموعه ای از سیاست ها و راهبردهایی است که دولت برای حمایت از مصرف کننندگان و تولیدکنندگان با توجه به ابزار مناسب بین متغیرهای بازار (قیمت و مقدار) اعمال می کند.

 

براساس مصوبه هیات وزیران، روغن، برنج، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز و سایر کالاهای حساس و ضروری از طریق مباشران دولتی عرضه می شود.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۴۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان