//
کدخبر: ۱۱۳۶۷۴ //

توقف حمل نفت سعودی از باب‌المندب نرخ نفت را افزایش داد

رویترز گزارش داد ،قیمت نفت پس از اینکه عربستان حمل نفت از طریق تنگه راهبردی باب المندب در دریای سرخ به دلیل حمله نیروهای یمن به کشتی های نفتی این کشور را متوقف کرد، افزایش یافته است.

 توقف حمل نفت سعودی از باب‌المندب نرخ نفت را افزایش داد
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش روز پنجشنبه این خبرگزاری در معاملات امروز در بازار جهانی بهای نفت برنت با ۴۷ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، به ۷۴.۴۰ دلار در هر بشکه رسید در حالی که نفت برنت روز چهارشنبه نیز ۰.۷ درصد رشد قیمت داشت.

طبق این گزارش بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ سنت افزایش، به ۶۹.۳۵ دلار در هر بشکه رسید و به رشد بیش از یک درصدی خود در معاملات روز گذشته افزود.

رویترز گزارش داد که اعلام اینکه عربستان برخی از خطوط کشتیرانی خود را به دلیل حمله نیروهای یمن به نفکش سعودی در دریای سرخ بسته است و نیز کاهش ذخایر نفت آمریکا باعث افزایش قیمت ها در بازار نفت شده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد حوثی ها صبح روز چهارشنبه به دو نفتکش بسیار بزرگ عربستان در دریای سرخ حمله کردند که یکی از آنها متحمل خسارات جزئی شد.

وی افزود که حمل نفت از طریق خط کشتیرانی راهبردی باب المندب در دریای سرخ را موقتا به تعلیق در می آید.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که به افزایش قیمتها در بازار نفت کمک کرد، انتشار آمار هفتگی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بود که نشان داد ذخایر نفت این کشور هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

براساس این گزارش ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ ژوییه، ۶.۱ میلیون بشکه کاهش یافت در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۲.۳ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۶۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان