//
کدخبر: ۱۱۱۵۹۲ //

کاهش ۰٫۶ درصدی شعب داخل کشور شبکه بانکی

بانک مرکزی اعلام کرد: تعداد کل شعب داخل کشور شبکه بانکی در آخرین ماه بهار امسال به 20 هزار و 598 شعبه رسید که نسبت به پایان اسفند پارسال، 0.6 درصد کم شد.

کاهش ۰٫۶ درصدی شعب داخل کشور شبکه بانکی
به گزارش فرتاک نیوز،

بانک مرکزی سهم بانک‌های دولتی در پایان خردادماه امسال را ۴۲٫۱ درصد و سهم بانک‌های خصوصی را ۲۶٫۵ درصد اعلام کرد.

 از تارنمای بانک مرکزی؛ تعداد کل شعب داخل کشور شبکه بانکی در آخرین ماه بهار امسال به ۲۰ هزار و ۵۹۸ شعبه رسید که نسبت به پایان اسفند پارسال، ۰٫۶ درصد کم شد.

در پایان خردادماه امسال تعداد شعب بانک‌های دولتی هشت هزار و ۶۸۱ شعبه (۴۲٫۱ درصد)، بانک‌های واگذار شده به بخش خصوصی ۶ هزار و ۴۶۱ شعبه ( ۳۱٫۴ درصد) و بانک‌های خصوصی و موسسه‌های اعتباری پنج هزار و ۴۵۶ شعبه ( ۲۶٫۵ درصد) است.

همچنین تعداد کل شعب ریالی، ارزی شبکه بانکی کشور بیش از سه هزار و ۷۸۷ شعبه، تعداد شعب شهری ۱۹ هزار و ۷۳۵ و روستایی ۸۶۳ شعبه است.

بر پایه این گزارش، تعداد شعب خارج از کشور شبکه بانکی ۴۸ شعبه و تعداد باجه‌های بانکی کشور در پایان خردادماه امسال ۲ هزار و ۲۷۴ باجه است و ۲۱۳ شعبه بانکی نیز در مناطق آزاد تجاری قرار دارند.

بررسی تعداد شعب داخل کشور بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری به تفکیک استانی در پایان خردادماه امسال نشان می‌دهد سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ‌ترتیب با ۴۰۴۹، ۱۴۳۱ و ۱۳۱۸ شعبه دارای بیشترین تعداد شعب هستند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکنون به ۴۲ بانک و نهاد پولی مجوز تاسیس و فعالیت داده که چهار بانک خارجی است.

بر پایه این سرشماری سال ۱۳۹۵ به ازای هر سه هزار و ۴۱۳ نفر، یک بانک وجود داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۵۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان