//
کدخبر: ۶۱۴۳ //
فردا رونمایی می شود؛

تحول در دو بانک مطرح کشور

این روزها سهامداران بورس منتظر بازگشت نماد بانک های تجارت و صادرات به تالار هستند.

تحول در دو بانک مطرح کشور

به گزارش فرتاک نیوز، محمدرضا گیوکی کارشناس اقتصادی و عضو انجمن مهندسی مالی ایران  با اشاره به بازگشایی بانک تجارت و صادرات افزود: پس از توقف نمادهای بانکی اکنون با بازگشایی نماد بانک ملت و افت هزار و 14 واحدی شاخص کل پس از آن ، و فشار فروش در این نماد ، هم اکنون سهامداران با نگاه های نگران خود در انتظار بازگشایی دو نماد بانک تجارت و بانک صادرات هستند. 

 

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات و مسائل صنعت بانکداری ، سرمایه گذاران نگران از تاثیرات بازگشایی نمادهای این گروه هستند و انتظار می کشند تا ببینند با بازگشایی این دو نماد وضعیت بازار و بورس چگونه خواهد بود.

 

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: بازگشایی نمادهای بانکی حتی اگر شوک و ریزشی در بازار بورس تهران به وجود آورد مقطعی خواهد بود و در بلند مدت بازگشایی، این نمادها به بهبود معاملات بازار و همچنین نقدینگی و نقدشوندگی بازار سرمایه کمک خواهد کرد. 

 

گیوکی تصریح کرد: نمادهای بانکی جهت به کار بردن یکی از ارکان مهم بازار سرمایه که شفافیت است به مدت 7 ماه متوقف بودند و بازار در نهایت می بایست با این رویداد و بازگشایی نمادها روبرو می شد این درحالی است که سال های اخیر برای صنعت پالایشگاهی نیز به وجود آمده بود و بازگشایی نمادهای این صنعت پس از توقف طولانی مدت با بازگشایی مجدد موجب ریزش سنگین مقطعی بازار شدند اما در میان مدت به روال عادی معاملات برگشتند.

 

وی یادآورشد: تجربه نیز ثابت کرده که نگرانی ها تنها برای مدت کوتاهی ادامه خواهد داشت، و باید به این موضوع نیز اشاره کرد که بازگشایی نمادهای بانکی ، مانع از فشار فروش در دیگر نمادها خواهد شد.

 

بانک صادرات هفته آینده بازگشایی می شود

 

در ادامه مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، از بازگشایی بانک تجارت که قرار است فردا صورت گیرد خبر داد و افزود: بانک تجارت امروز شفاف سازی شده و در سامانه کدال قابل مشاهده است و قرار است فردا رونمایی شود.

 

وی با اشاره به اینکه بانک صادرات در انتهای هفته آینده رونمایی می شود عنوان کرد: بسیاری از بانک ها که در هفته های اخیر بسته شده بودند بصورت نوبتی در حال بازگشایی هستند.

 

به گفته وی، جلسه ای با حضور ریاست سازمان بورس و جمعی از نمایندگان درخصوص تمهیدات سهامداران بانکی صورت گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان