//
کدخبر: ۱۰۵۱۱۸ //
مشاور رئیس جمهور:

افزایش سهم گردشگری در اقتصاد با توسعه زیرساخت‌ها/ رشد گردشگری در گرو توسعه ایرلاین‌ها

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه ضرورت دارد مجموعه‌های مؤثر در توسعه گردشگری ارتقا یابد، گفت: کشورهای دنیا که در حوزه گردشگری حرفی برای گفتن دارند، شرکت‌های هواپیمایی بزرگ هم دارند.

افزایش سهم گردشگری در اقتصاد با توسعه زیرساخت‌ها/ رشد گردشگری در گرو توسعه ایرلاین‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم اختتامیه، نمایشگاه و معرفی برگزیدگان مسابقه بین‌‌المللی طراحی مجتمع خدماتی - رفاهی بین راهی امروز با حضور مشاور رئیس جمهور، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای و تنی چند از دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

در این مراسم که مربوط به طراحی مجتمع بین‌ راهی سرزمین ایرانیان بود، از نفرات برگزیده قدردانی شد.

در این مراسم مشاور رئیس جمهور اظهار داشت: دولت و نظام تصمیم‌گیری کشوری می‌خواهد در حوزه گردشگری سهم اقتصاد ایران را تقویت کند.

اکبر ترکان افزود: معاون سابق گردشگری می‌گفت که سهم گردشگری در اقتصاد ایران 7.5 درصد است، برخی کارشناسان اقتصادی این رقم را 2 تا 3 درصد اعلام کردند، اما من هنوز منبع معتبری برای سهم گردشگری در اقتصاد ایران نیافتم.

وی افزود:‌ اگر می‌خواهم سهم گردشگری در اقتصاد ایران گسترده‌تر شود، در این حوزه سرمایه‌گذاری لازم است و باید زیرساخت‌های گردشگری بزرگ‌تر شود.

مشاور رئیس جمهور گفت: کشورهایی که در حوزه گردشگری رتبه مناسبی دارند، به زیرساخت‌های گردشگری توجه کرده‌اند و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این حوزه داشته‌اند که در این باره می‌توان به دوبی، ترکیه، جنوب ایتالیا و جنوب اسپانیا اشاره کرد.

ترکان ادامه داد: امیدواریم ما هم بتوانیم سرمایه‌گذاری مناسبی در زیرساخت‌های گردشگری داشته باشیم، در این غیر این صورت به رقم مطلوب سهم گردشگری در اقتصاد کشور نمی‌رسیم.

وی افزود: لازم است صدها مجموعه نظیر مجموعه کنونی ساخته شود، تا به سهم مناسب گردشگری و تأثیر آن بر اقتصاد ایران دست یابیم.

مشاور رئیس جمهور گفت: همه کشورهای دارای صنعت گردشگری گسترده شرکـت‌های هواپیمایی بزرگ توسعه یافته دارند که در دنیا حرف اول را می‌زند.

ترکان از عدم فعالیت بانک‌های کشور در حوزه گردشگری انتقاد کرد و گفت:‌ ما در بخش توریسم نیز بانک داریم، اما در پرتفوی آن سرمایه‌گذاری چندانی برای گردشگری وجود ندارد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم سهم گردشگری را در اقتصاد کشور ارتقا دهیم.

* تأمین نیاز کاربران جاده و ارتقای ایمنی با مجتمع خدماتی - رفاهی جاده‌ای

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای با تأکید براینکه مجتمع‌های بین‌راهی یکی از اجزای معماری راهها محسوب می‌شود، گفت: مجتمع‌های خدماتی - رفاهی جاده‌ای نیاز کاربران جاده را تأمین می‌کند.

داوود کشاورزیان با بیان اینکه مجتمع‌های خدمات - رفاهی به ارتقای ایمنی راهها کمک می‌کند، گفت:‌ در حال حاضر حدود 600 مجتمع خدماتی - رفاهی بین جاده‌ای فعال و به همین تعداد مجتمع در حال ساخت وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۱۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان