//
کدخبر: ۱۰۳۰۰۸ //

صادرات ۶۶۱ میلیون دلاری استان مرکزی به ۸۸ کشور دنیا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از صادرات 661 میلیون دلاری این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: هدفگذاری امسال بالغ بر یک میلیارد دلار است.

صادرات ۶۶۱ میلیون دلاری استان مرکزی به 88 کشور دنیا
به گزارش فرتاک نیوز،

 یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی روی آوردن به استفاده از کالای داخلی و افزایش میزان صادرات است.

 سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده که فرصت مناسبی برای رونق واحدهای تولیدی و افزایش میزان صادرات است.

  برای تحقق افزایش صادرات باید علاوه برافزایش کیفیت کالاهای تولیدشده، انگیزه و مشوق‌های لازم برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در نظر گرفته شود.

استان مرکزی از جمله استان‌های صنعتی و کشاورزی کشور است که در تولیدات محصولات صنعتی و کشاورزی علاوه بر تامین نیاز داخل از قابلیت و پتانسیل بالایی برای صادرات نیز برخوردار است و هر ساله میزان قابل توجهی از تولیدات این استان در زمینه سنگ، گل و گیاه، محصولات نفت و پتروشیمی، انار، پسته، کشمش، گردو و ... به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

همچنین کشورهایی چون ترکیه، عراق و افغانستان عمده شرکای تجاری استان در صادرات هستند که در کنار 85 کشور دیگر مقصد صادرات استان را تشکیل می‌دهند.بر اساس آمار موجود روزانه 3 هزار تن کالا از استان صادر می‌شود، نفت و صنایع فلزی، آلومینیوم و مصنوعات آلومینیومی و سپس تولیدات معدن و کشاورزی سهم‌ قابل توجهی از صادرات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

ماهیان زینتی یکی از ظرفیت‌های صادراتی استان مرکزی هستند که جایگاه اولی را به استان تقدیم کرده است، همچنین در صادرات گل و گیاه شهر محلات سهم خوبی از صادرات گل و گیاه کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدرضا حاجی‌پور در نشست سفیر جمهوری اندونزی در ایران اظهار می‌کند: استان مرکزی موفق شد در سال گذشته بالغ بر 661 میلیون دلار کالا به کشورهای مختلف صادر کند که هدفگذاری امسال بالغ بر یک میلیارد دلار است.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی می‌گوید: سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 200میلیون دلار کالا از ایران به 88کشور دنیا صادرات شده است.

وی تصریح می‌کند: کشورهای هدف صادرات استان مرکزی بیش از 88 کشور بوده‌اند که محصولاتی چون گل و گیاه، انار، محصولات پتروشیمی، ایزوگام، ماهی زینتی، انواع سنگ و ... به این کشورها صادر شده است.

حاجی‌پور افزود: با توجه به پتانسیل‌های بالای استان مرکزی در زمینه تولید پسته و کشمش نیز می‌توان راهکارهای خوبی برای گسترش تعامل و همکاری میان دو کشور ارائه داد.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به پتانسیل‌های بالای استان مرکزی در بخش معدن اظهار می‌کند: در زمینه تامین مواد اولیه در قالب سنگ آهن، طلا، روی و مس کشور اندونزی اظهار تمایل و تعامل کرده است که می‌توان از این فرصت به خوبی بهره‌گرفت.

وی می‌گوید: سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون دلار به 88 کشور دنیا صادرات صورت گرفت که سهم استان مرکزی در این میان 661 میلیون دلار بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۰۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان