//
کدخبر: ۶۶۵۴۴ //

سهم کارخانه‌های سیمان کرمانشاه در بازسازی زلزله صفر است

استان کرمانشاه دو کارخانه سیمان دارد که به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، کمک سیمانی بنیاد مستضعفان به صنعت این استان ضربه می‌زند.

 سهم کارخانه‌های سیمان کرمانشاه در بازسازی زلزله صفر است
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق تقسیم کاری که بین نهادهای مختلف حاکمیتی و دستگاه‌های اجرایی جهت بازسازی مناطق آسیب‌دیده زلزله کرمانشاه صورت گرفت، بازسازی خانه‌ها و تامین سیمان آن‌ها بر عهده بنیاد مستضعفان گذاشته شد و این نهاد قبول کرد سیمان مورد نیاز برای بازسازی خانه‌های زلزله‌زده را به صورت رایگان و به بلاعوض تامین کند.

 

این تصمیمی خیرخواهانه است اما اگر ۱۵۰ هزار تن نیاز سیمانی برآورد شده برای بازسازی مناطق زلزله زده از کارخانه‌های داخلی این استان از سوی بنیاد مستضعفان خریداری می‌شد، رونق برای صنعت و اشتغال آن نیز در این شرایط به ارمغان می‌آورد، چراکه دو کارخانه تولید سیمان در استان کرمانشاه فعال هستند که با توجه به مشکلات به وجود آمده برای صادرات سیمان به عراق از سال دو سال پیش، عملا دچار اختلال در بازار فروش شده‌اند درصورتیکه تأمین ۱۵۰ هزار تن سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق زلزله‌زده می‌تواند به نوعی در صنعت این بخش آسیب دیده تأثیر مثبت داشته باشد.

 

۲۳ میلیون دلار از دست رفت

در این باره سید نعمت الله حقیقی -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه- گفت: در حالی که استان کرمانشاه به خاطر مشکل صادرات سیمان به عراق سالانه ۲۳ میلیون دلار از درآمدهای صادراتی خود را از دست داده و واحدهای صنعتی بزرگ این استان دچار مشکلات جدی شده‌اند، در نظر گرفتن اولویت تامین مصالح بازسازی از سوی واحدهای خارج از استان می‌تواند به صنعت کرمانشاه ضربه جدی بزند.

 

وی با اشاره به اینکه واحدهای سیمانی بنیاد مستضعفان در ایلام و همدان قرار دارند، اظهار کرد: به ازای هر خانه هشت تن سیمان مورد نیاز است که بنیاد مستضعفان شرط کرده فقط در صورتی که سیمان در خواستی برای بازسازی را از واحدهای خود تامین کند می‌تواند آن را به صورت بلاعوض در اختیار مناطق زلزله‌زده قرار دهد.

 

در حالیکه هزینه حمل این محصولات از واحدهای سیمانی بنیاد مستضعفان تا کرمانشاه، تا ۳۰ هزار تومان به قیمت تمام شده آن می‌افزاید.

 

حقیقی تصریح کرد: با وجود اینکه توضیحات بنیاد مستضعفان برای تامین سیمان از واحدهای تحت نظر خود منطقی است اما اگر نگاهی به اولویت‌ها بیندازیم باید تامین سیمان به طریقی از دو واحد سیمان که در داخل استان قرار دارند، انجام شود تا با کمکی به ظاهر بلاعوض چنین ضربه‌ای به صنعت استان کرمانشاه وارد نشود و نشاط اقتصادی در این استان حادثه دیده به وجود آید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تجارت‌نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۵۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان