//
کدخبر: ۱۰۲۶۰۵ //

عبور چراغ خاموش سکه از مرز۲ میلیون وپانصدهزار تومان

امروز دوشنبه بیست و هشتم خرداد ماه، پس از آنکه دیروز برخلاف انتظار، بازار سرمایه با افت نسبی قیمت‌ها مواجه بود، امروز با از سرگیری معاملات دوباره قیمت‌ها روند صعودی یافتند. سکه طرح جدید دوباره بالای ۲.۵ میلیون تومان رفت و هر گرم طلا نیز از مرز ۲۰۰ هزار تومان گذشت. از سوی دیگر سایر ارزهای رایج نیز افزایش قیمت ملموسی را تجربه کردند.

عبور چراغ خاموش سکه از مرز2 میلیون وپانصدهزار تومان
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت سکه بهار آزادی (طرح قدیم) دیروز تا نرخ 2 میلیون و 300 هزار تومان پایین آمد و نهایتاً با نرخ 2 میلیون و 310 هزار تومان تثبیت شد. امروز اما سکه بهار آزادی با افزایش 20 هزار تومانی روز خود را آغاز کرد و در ساعات میانی روز به مرز 2 میلیون و 400 هزار تومان رسید.

به همین ترتیب نرخ سکه امامی (طرح جدید) که دیروز با پایان تعطیلات تا نزدیکی 2 میلیون و 350 هزار تومان پایین آمد، در پایان روز به بالای 2 میلیون و 400 هزار تومان رسید. سکه طرح جدید امروز با رشد بیش از 100 هزار تومانی دوباره مرز 2.5 میلیون تومانی را در هم شکست و به نرخ 2 میلیون و 541 هزار تومان رسید.

به این ترتیب نرخ سکه بهار آزادی نسبت به آخرین ساعات  دیروز حداکثر تا 3.68 درصد و سکه امامی حداکثر تا 4.57 درصد افزایش یافت.

قیمت انس طلای جهانی طی روزهای اخیر روی مرز 1280 دلار جابه‌جا می‌شود، و قیمت مثقال طلا در بازار داخلی نیز با همین نسبت نوسان قیمت دارد. دیروز مثقال طلا با نرخ 912 هزار تومان ثبت شد. نرخی که معادل هر گرم 198 هزار تومان است. امروز اما با صعود نرخ مثقال طلا تا نزدیکی 930 هزار تومان، قیمت هر گرم طلا بالای 200 هزار تومان رفت. به این ترتیب قیمت طلا در بازار داخلی حداکثر تا 1.81 درصد نسبت به دیروز رشد قیمت داشته است.
نرخ ارز نیز دیروز مانند قیمت سکه و طلا با پایان تعطیلات وارد مسیر نزولی شد. اما امروز مطابق با روند افزایشی بازار سکه و طلا با رشد قیمت مواجه شد.

مطابق اعلام بانک مرکزی دیروز نرخ رسمی دلار 4239 تومان اعلام شد و امروز این نرخ با 3 تومان افزایش به 4242 تومان رسید.

دلار سلیمانیه نیز با نرخی بین 6800 و 6900 تومان معامله شد. از سوی دیگر یورو که در مرز 8 هزار تومان قرار گرفته بود تا نزدیکی 8500 تومان نیز معامله شد و پوند که بالای مرز 9 هزار تومان قرار داشت در ساعاتی از روز به قیمت 9600 تومان رسید.

بطور میانگین نرخ اغلب ارزهای رایج بین 1 تا 1.5 درصد افزایش داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصادنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۲۶۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان