//
کدخبر: ۹۷۳۶۵ //

جشنواره "صدای پای تابستان" در کندوله کرمانشاه برگزار می‌شود

جشنواره صدای پای تابستان همراه با جشن برداشت توت و برگ انگور، جمعه( اول تیر) در روستای تاریخی کندوله شهرستان صحنه برگزار می شود.

جشنواره "صدای پای تابستان" در کندوله کرمانشاه برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

آرش امیری دبیر اجرایی این جشنواره  با بیان اینکه کار طراحی این جشنواره توسط گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه انجام گرفته، اظهار کرد: همچنین اقامتگاه بوم گردی "بانیان" کندوله مجری برگزاری آن خواهد بود.

وی ادامه داد: این جشنواره به مناسبت آغاز فصل تابستان و برداشت توت و برگ انگور در روستای تاریخی کندوله برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی این جشنواره پخت غذای سنتی دلمه، برپایی بازارچه فروش محصولات ارگانیک و صنایع دستی را از جمله برنامه جانبی این جشنواره اعلام کرد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین در نظر داریم اجرای موسیقی اصیل کردی با اجرای خواننده مطرح محلی را در فضای باز داشته باشیم.

به گفته این مسئول، بازدید از بافت تاریخی روستای کندوله، حمام تاریخی، آهنگری سنتی، چاه قدیمی، کوچه و باغ گردی و الاغ سواری از دیگر برنامه های این جشنواره خواهد بود.

وی در ادامه از تلاش برای برگزاری اولین جشنواره تبادل فرهنگ های روستایی ایران همزمان با برگزاری این جشنواره در کندوله خبرداد و گفت: تاکنون چند اقامتگاه بوم گردی از سراسر کشور ازجمله اقامتگاه بوم گردی لوتکا در بندرانزلی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

امیری خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا در این جشنواره  آداب و رسوم، نوع پوشش، صنایع دستی، غذاها و شیرینی های مختلف مردم دیگر استان ها را معرفی کنیم.

وی یادآورشد: از زمستان سال گذشته پنج رویدادگردشگری در کندوله شهرستان صحنه برگزارشده که با استقبال بسیار خوب گردشگران مواجه شده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۷۳۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان