//
کدخبر: ۹۱۷۱۵ //

بازسازی واحدهای روستایی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تا شهریور به اتمام می‌رسد

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن گفت: برنامه این است بازسازی واحدهای روستایی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا پایان شهریور امسال و واحدهای شهری تا شهریور سال آینده به اتمام برسد.

بازسازی واحدهای روستایی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تا شهریور به اتمام می‌رسد
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید جودی در حاشیه بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار کرد: 12 هزار واحد روستایی و هشت هزار واحد شهری استان کرمانشاه بر اثر زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته به طور کامل تخریب شدند. همچنین 59 هزار واحد نیز خسارت دیده و نیاز به مرمت داشتند.

جودی به اقدامات و تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای بازسازی و مرمت این واحدها اشاره کرد و گفت: در زلزله کرمانشاه دولت به سرعت برای جبران خسارات وارد عمل شد، بگونه ای که سه روز پس از زلزله مصوبه ای به منظور جبران خسارات در دولت به تصویب رسید و روز چهارم این تسهیلات به بانکها ابلاغ و از یک هفته پس از زلزله تسهیلات قابل پرداخت بود.

وی تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساخت هر واحد شهری را 40 میلیون تومان تسهیلات و شش میلیون تومان کمک بلاعوض و برای واحدهای روستایی 30 میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض عنوان کرد و گفت: برای خرید وسایل زندگی نیز 10 میلیون تومان تسهیلات و دو میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

جودی افزود: برای واحدهای تعمیری نیز 12 میلیون تومان تسهیلات و دو میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مدل بازسازی مناطق زلزله زده "مردم محور" و با مشارکت خود مردم است، گفت: این امر به ارتقاء روحیه مردم آسیب دیده از زلزله کمک خواهد کرد. ضمن ینکه با توجه به اینکه بیش از پنج هزار میلیارد تومان در بازسازی این مناطق هزینه خواهد شد مشارکت مردم در تامین نیروی انسانی، مصالح و ... خواهد توانست رونق اقتصادی را به این مناطق بازگرداند.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با اشاره به شروع بازسازی ها، گفت: طبق برنامه تا پایان شهریور بازسازی 12 هزار واحد تخریبی روستاها به اتمام خواهد رسید و قابل سکونت می شوند. در شهرها نیز اگر چه در ابتدا به دلیل مسائلی نظیر نیاز به بازنگری طرح تفضیلی و ... روند بازسازی کند بود، اما اکنون روند کار خوب است و طبق برنامه باید تا پایان شهریور سال آینده بازسازی هشت هزار واحد تخریبی شهرها نیز به اتمام برسد.

جودی در خصوص واحدهای تعمیری نیز گفت: از 59 هزار واحد تعمیری کار مرمت 45 هزار واحد آغاز و تعمیر 29 هزار و 600 واحد به اتمام رسیده است.

وی افزود: مشکلی که وجود دارد برخی از مردم این مناطق که مرمت واحدهایشان نیز به اتمام رسیده از ترس وقوع زلزله هنوز هم شب ها در چادر به سر می برند و حاضر نیستند به خانه هایشان برگردند.

جودی خواستار همکاری بیشتر بانکها شد و گفت: روند پرداخت تسهیلات از سوی بانکها مقداری کند است که امیدواریم سرعت بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۱۷۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان