//
کدخبر: ۸۸۲۹۳ //
مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه:

ساخت ایستگاه‌های "قطارشهری" از تابستان/ "ریل‌گذاری" پروژه امسال شروع می‌شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه از آغاز ساخت ایستگاه های روگذر قطار شهری در تابستان امسال خبر داد و اظهار کرد: ریل گذاری پروژه نیز اواخر امسال شروع می‌شود.

ساخت ایستگاه‌های "قطارشهری" از تابستان/ "ریل‌گذاری" پروژه امسال شروع می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید سلیم ساسانی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 24 درصدی فاز یک پروژه قطار شهری کرمانشاه، گفت: در صورت تخصیص اعتبار مناسب فاز اول این پروژه سال 1400 به بهره‌‎برداری می‌رسد.

ساسانی بودجه امسال پروژه قطار شهری کرمانشاه را 28 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در کنار اختصاص این میزان بودجه، فروش اوراق مشارکت و اعتبار غیرنقدی هم برای پروژه داریم.

وی با اشاره به حمایت‌های استاندار کرمانشاه از پروژه، گفت: همچنین استاندار پیگیر است تا بتوان 350 میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری ظرف سه سال برای پروژه جذب اعتبار داشته باشیم و بتوانیم فاز یک را تکمیل کنیم.

ساسانی افزود: از طرفی شهردار کرمانشاه نیز فروش 180 میلیارد تومان اوراق مشارکت را در بودجه امسال خود لحاظ کرده که با فروش آن اعتبار لازم برای فاز اول تامین می‌شود.

ساسانی اعتبار سال گذشته پروژه قطار شهری را 55 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان بیش از 45 میلیارد تومان آن تخصیص داده شد.

ساسانی با اشاره به شروع به کار ساخت ایستگاه‌های روگذر قطار شهری از تابستان امسال، گفت: در فاز اول پنج ایستگاه روگذر داریم که ساخت ایستگاه ابتدای فرهنگیان در اولویت قرار دارد و عملیات اجرایی آن تابستان امسال شروع می‌شود.

وی افزو د: همچنین تکمیل تونل قطار شهری در محدوده سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی با جدیت ادامه دارد.

ساسانی با بیان اینکه پروژه قطار شهری در فاز اول دارای دو ایستگاه زیرگذر است گفت:  ساخت ایستگاه آزادی شروع شده و از تابستان امسال ساخت ایستگاه زیرگذر بسیج نیز شروع می‌شود.

ساسانی با اشاره به پیگیری فروش اوراق مشارکت و انتخاب پیمانکار برای شروع فاز روسازی پروژه، گفت: به زودی فاز روسازی پروژه قطار شهری کرمانشاه آغاز می‌شود.

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه تصریح کرد: امسال تلاش داریم هرچه سریعتر وارد فاز ریل گذاری شویم و قطعا تا پایان سال کار ریل گذاری پروژه شروع می‌شود.

ساسانی از همه مسئولین و نمایندگان استان خواست با توجه به اهمیت پروژه قطار شهری برای رونق اقتصاد و اشتغال شهر کرمانشاه کماکان تلاش خود را برای افزایش جذب اعتبارات  این پروژه انجام دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۲۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان