//
کدخبر: ۸۸۲۹ //
با حضور معاون رییس جمهور؛

نشست کارگروه های زیست محیطی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد

نشست کارگروه های زیست محیطی استان هرمزگان با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، معاون دریایی این سازمان و استاندار هرمزگان در بندرعباس برگزار شد،

نشست کارگروه های زیست محیطی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد

به گزارش فرتاک نیوز، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور عصر امروز در نشست کارگروه های زیست محیطی استان هرمزگان، گفت: تلاش های خوبی در استان های کشور از جمله هرمزگان در دست پیگیری است و طبق گزارشات واصله موضوعات محیط زیستی هرمزگان به صورت فراملی در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه فعالیت های زیست محیطی در کشور افزایش یافته است، افزود: با تمامی چالش های موجود شاهد آن هستیم که امور به طور نسبی در حال پیشبرد است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه تمامی فعالیت ها باید متناسب با آمایش سرزمینی و ارزیابی ها صورت گیرد، تصریح کرد: بارگذاری جمعیتی و ایجاد زیرساخت ها در سواحل شرقی استان هرمزگان حتما با تبعاتی روبرو خواهد بود و از این رو باید در قدم نخست ظرفیت زیستی را احصا و سپس متناسب با بخش های مختلف اقدام به توسعه کرد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: ما در محیط زیست رشد اقتصادی هشت درصد را قبول داریم اما می گوییم باید اقتصاد سبز در اولویت امور باشد و بدون این مهم نمی توان پایداری اقتصادی را خواستار بود.

ممنوعیت بازیافت کشتی در دریای خزر و خلیج فارس

در ادامه این نشست، پروین فرشچی معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز با بیان اینکه از نظر زیست محیطی صنعت اوراق سازی کشتی یکی از صنایع مخرب محیط زیست به شمار می رود، عنوان کرد: عده ای در حال حاضر با خرید ارزان شناورهای اوراقی دولت را تحت فشار قرار داده اند.

وی ادامه داد: برای خلیج فارس و دریای عمان فعالیت های مرتبط با اوراق کشتی به طور کامل ممنوع شده است.

معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه برای هر استان کشور یک دستورالعمل خاص شیلاتی باید داشته باشیم، اضافه کرد: چیزی که سازمان شیلات برای کشور در نظر دارد تولید 200 هزار تن محصولات از فناروی پرورش ماهی در قفس است که در همین راستا با این امر توسط سازمان محیط زیست موافقت شده اما جواب آمایش ها به مرکز برگشت داده نشده است.

به گفته فرشچی سازمان محیط زیست هیچ مخالفتی با مزارع پرورشی ندارد اما در بعد چگونگی مدیریت آنهاست که حساسیت دارد و باید نحوه تغذیه و دفع ضایعات آن در قابل استانداردها باشد.

لزوم پیگیری طرح جامع زیست محیطی غرب بندرعباس

همچنین جاسم جادری استاندار هرمزگان گفت: دولت تدبیر و امید مدافع محیط زیست است و در این دولت اقدامات بسیار خوبی در زمینه حفاظت از محیط زیست در سطح کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مدافع محیط زیست است، عنوان کرد: در این دولت اقدامات بسیار خوبی در زمینه حفاظت از محیط زیست در سطح کشور صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: پیگیری طرح جامع زیست محیطی غرب بندرعباس از جمله درخواست های ماست و ما از سازمان محیط زیست انتظار داریم این امر ترتیب اثر داده شود.

جادری افزود: دریافت عوارض آلایندگی هوا از عسلویه برای شهرستان پارسیان که در شعاع آلایندگی قرار دارد نیز باید پیگیری و انجام شود.

سپس مجید وفادار مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز در این نشست گزارشی از عمکلرد این اداره کل در دولت تدبیر و امید را ارائه داد

 

منبع: رسا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان