//
کدخبر: ۸۷۱۲۸ //

"بولس" در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان کرمانشاه با بیان اینکه ورزش بولس یکی از زیر شاخه های هیات بولینگ و بیلیارد است، گفت: در نظر داریم با تشکیل کلاس های آموزشی رشته بولس را در سال 97 در استان فعال کنیم.

"بولس" در کرمانشاه راه اندازی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا نامدار طاهری بولینگ و بیلیارد را یک رشته ورزشی کامل و در عین حال مکمل برای سایر رشته های ورزشی خواند و اظهار کرد: بسیاری از ورزشکاران مطرح دنیا برای بالابردن تمرکز خود به بولینگ و بیلیارد می پردازند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بولینگ و بیلیارد در استان کرمانشاه هیچ زیرساخت دولتی ندارد و باشگاه های فعال این رشته مربوط به بخش خصوصی هستند.

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان کرمانشاه به افزایش روزافزون علاقه جوانان کرمانشاهی به این رشته ورزشی اشاره کرد وافزود: در شهری که دو ملی پوش بولینگ و بیلیارد دارد، نبود زیرساخت های دولتی مشکلاتی را برای ورزشکارانش به وجود آورده است.

به گفته این مسئول، نبود اسپانسر و زیرساخت ها و تجهیزات، رشته ورزشی بولینگ و بیلیارد را در استان کرمانشاه با چالش مواجه کرده است.

وی بولینگ، بیلیارد و بولس را زیر شاخه های این هیات  عنوان کرد و افزود: تاکنون در استان کرمانشاه رشته های بولینگ و بیلیارد فعال شده و در نظر داریم با راه اندازی کلاس های آموزشی، رشته بولس را نیز برای سال 97 در استان فعال کنیم.

طاهری با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از قطب های بیلیارد ایران است، گفت: از 30 باشگاه بیلیاردی که تا چند سال پیش در سطح استان فعال بودند اکنون تنها 10 باشگاه فعال هستند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که باشگاه دولتی بیلیارد نداریم، تاکنون نتوانسته ایم ورزشکاران این رشته را منسجم کنیم، اما می توان گفت بطور تقریبی 1700 ورزشکار این رشته در استان فعالیت می کنند.

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان کرمانشاه از استقبال گسترده بانوان از رشته ورزشی بیلیارد خبر داد و گفت: تا سال 95 تعداد بانوان آموزش دیده این رشته در استان انگشت شمار بودند، اما در سال 96 بیش از 50 نفر از بانوان برای حضور در کلاس های آموزشی ثبت نام کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۱۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان