//
کدخبر: ۸۵۷۹۳ //

۵۰۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده در ثلاث باباجانی افتتاح می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان بازسازی منازل مسکونی مناطق زلزله‌زده را از جمله وظایف این نهاد دانست و گفت: در راستای انجام این مسئولیت 5000 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن کردستان در ثلالث باباجانی بازسازی شده که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، در روزهای آتی افتتاح می‌شود.

5000 واحد مسکونی بازسازی شده در ثلاث باباجانی افتتاح می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا قادری امروز (20 فروردین) در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن، اظهار کرد: امسال به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چندین طرح و پروژه روستایی افتتاح و به بهره برداری می رسد که افتتاح سردرب شمالی و ساماندهی محوطه شمالی هاجره خاتون با اعتبار دو میلیارد تومان، هشت طرح هادی روستایی با اعتبار دو میلیارد و 952 میلیون تومان، مقاوم سازی 42 هزار و 465 مین واحد مسکن مقاوم سازی شده، واگذاری 79 هزارمین جلد مالکیت روستایی و افتتاح پنج هزارمین واحد نوسازی شده در منطقه زلزله زده ثلاث باباجانی از جمله این طرح‌هاست.

وی افزود: بر اساس آمار سرشماری 95، از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری کردستان، 468 هزار معادل 29 درصد جمعیت در 134 هزار خانوار روستایی و 120 هزار واحد مسکونی در 1695 روستا سکونت دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به فعالیت های این نهاد اشاره و عنوان کرد: در بخش مطالعات طرح هادی تا کنون برای 1348 روستا طرح هادی تهیه شده، 91 روستا بازنگری شده و 48 روستا نیز در دست بازنگری است.

وی تصریح کرد: تا کنون در 394 روستا طرح هادی اجرا شده و امسال هم 218 روستا با اعتبار 36 میلیارد تومان و تخصیص 13 میلیارد تومان انجام خواهد شد.

قادری اعلام کرد: در بخش تملک و واگذاری زمین روستایی نیز تا کنون 592 هکتار زمین در قالب 6017 قطعه تملک و به روستاییان واگذار شده و امسال هم واگذاری 200 قطعه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون 79 هزار جلد سند روستایی با همکاری ثبت اسناد و املاک به روستاییان واگذار شده که واگذاری 2500 سند نیز امسال در برنامه است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون 42 هزار و 465 واحد روستایی توسط بنیاد مسکن مقاوم سازی شده، از مقاوم سازی 90 هزار واحد روستایی تا سال 1404 خبر داد.

وی در خصوص فعالیت بنیاد مسکن در بازسازی مناطق سانحه دیده، اعلام کرد: سال گذشته پس از وقوع زلزله در کرمانشاه، بنیاد مسکن کردستان در ثلاث باباجانی بازسازی واحدهای مسکونی را آغاز کرد و 5000 واحد از آنها به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد افتتاح خواهد شد.

قادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازسازی 10 هزار واحد روستایی و شهری در استان در دست اقدام است که 6400 مورد از آنها تعمیری و بقیه احداثی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۷۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان