//
کدخبر: ۸۳۶۸۰ //

اسکان ۱۶۸ هزار مسافر در شهرستان فردوس

بیرجند- فرماندار فردوس و رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر این شهرستان گفت: از ابتدای تعطیلات تاکنون آمار واقعی اسکان مسافر در شهرستان فردوس به بیش از ۱۶۸ هزار نفر رسیده است.

اسکان 168 هزار مسافر در شهرستان فردوس
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: با تلاش نیروهای آموزش و پرورش ۲۰۲ اتاق اسکان در فردوس و ۶۰ اتاق در باغشهر اسلامیه در طول ایام نوروز پذیرای مهمانان و مسافران نوروزی است که از میان یک هزار و ۳۲۲ خانوار فرهنگی و غیر فرهنگی تعداد چهار هزار و ۸۱۱ نفر تاکنون پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی از ۲۷ اسفند ۹۶ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون از آغاز طرح میزبانی فردوس ۹ روز سپری شده است تاکنون تعداد ۱۶۸ هزار و ۳۸۹ نفر در شهرستان زیبای فردوس اقامت داشته اند.

فرماندار شهرستان فردوس افزود: این میزان اسکان مسافر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۹ درصد میزان رشد را نشان می‌دهد که این افزایش رشد ماندگاری مسافر در شهرستان نشان از افزایش و بهبود اماکن اسکان و بهره مندی گردشگران از جاذبه های شهرستان است.

ابراهیمی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه دو  هزار و ۲۰۰ نفر نیز در محل امامزادگان اسکان یافته اند، گفـت: مسافران از خدمات رایگانی چون آبجوش، واگذاری ۵۰۰ چادر به زائرین، آشپزخانه مجهز، آب تصفیه شده، حمام‌های نوساخته و پاسخگویی به مسائل شرعی در خیمه‌های معرفت توسط روحانیون  بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: این خطه از ویژگی های کویری برخوردار بوده و روستای کویری و زیبای پلوند در شهرستان فردوس با دارا بودن منطقه حفاظت شده مظفری، سنگ سوراخ، اقامت گاه های دلنشین کویری و امکانات متنوع همچون زیپ لاین، رصد ستارگان، شتر سواری و سافاری از ابتدای تعطیلات میزبان بیش از ۱۰ هزار نفر بوده است.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان فردوس تصریح کرد: علاوه بر این مراکز اسکان هتل‌، مهمانسراها، اقامت‌گاه‌های زیبای بوم‌گردی در باغستان و اسلامیه و هیئت های مذهبی در شهرستان فردوس از آمادگی لازم برخوردار و به امر خدمات‌رسانی به مسافران مشغول هستند و با توجه به اینکه فردوس دیار کهن و شهر یاقوت‌های سرخ در مسیر تردد مسافرین و زائرین علی بن موسی الرضا (ع) قرار دارد همه روزه خیل عظیمی از هموطنان از مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی این شهر بازدید می کنند.

ابراهیمی افزود: تاکنون تعداد بازدیدها تنها از سه اثر شاخص شهرستان شامل شهر تاریخی تون، منطقه نمونه گردشگری باغستان و آبگرم معدنی در طی ۹ روز در مجموع ۱۶۷ هزار و ۷۲۵ نفر و آمار بازدید از کل جاذبه های گردشگری به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی عنوان داشت: شهرستان فردوس با دارا بودن ۷۱ اثر شاخص ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی قنات بلده و همچنین دارا بودن ۳۰۰ جاذبه گردشگری در کل شهرستان، فردوس را به نگین کویر تبدیل و میزان خیره کننده گردشگری را به خود جذب کرده است.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان فردوس گفت: از ظرفیت‌های بالای شهرستان در بحث گردشگری همچنین می توان به امامزادگان فردوس، موزه مردم شناسی، مسجد جامع قدیم، مسجد کوشک، حوض انبارهای تاریخی، کویر زیبای پلوند، منطقه حفاظت شده مظفری، محله تاریخی سردشت، شهر تاریخی تون، پارک گردشگری - توریستی تون و روستاهای زیبای هدف گردشگری اشاره کرد.

وی در پایان ضمن دعوت از تمام هموطنان برای سفر به شهر زیبای گردشگری-تاریخی فردوس خاطرنشان کرد: به مناسبت نوروز ۹۷ تعداد ۹ نوروزگاه با درنظر گرفتن ویژه برنامه‌های متنوع برای مسافرین و همشهریان در شهرستان و همچنین نوروزگاه ایران در مشهد با هدف معرفی هرچه بیشتر و بهتر توانمندی‌های هر شهرستان مورد بازدید قرار گرفت که شهرستان فردوس با همکاری فرمانداری و با در دست داشتن تعداد ۱۳ غرفه عرضه غذاهای سنتی، صنایع دستی، معرفی جاذبه‌های گردشگری و سوغات شهرستان مورد استقبال بی نظیر گردشگران، مسافرین و زائران علی بن موسی الرضا (ع) قرار گرفته است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۶۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان