//
کدخبر: ۸۰۸۰۷ //

آیین"نوروزگاه"در ۱۴ شهرستان کرمانشاه برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری آیین نوروزگاه در 14 شهرستان استان خبر داد.

آیین"نوروزگاه"در 14 شهرستان کرمانشاه برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا مرادی بیستونی بابیان اینکه امسال برای دومین سال آئین نوروزگاه همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف کرمانشاه نیز برگزار می شود، اظهار کرد: باتوجه به استقبال خوب سال گذشته گردشگران در نظر داریم برنامه های آئین نوروزگاه را امسال با قدرت بیشتری در استان برگزار کنیم.

 

وی ادامه داد: امسال برگزاری آئین نوروزگاه را علاوه بر چند نقطه از شهر کرمانشاه در 13 شهرستان دیگر  در دستورکار قرار داده‌ایم.

 

معاون گردشگری استان تصریح کرد: همچنین دو نوروزگاه اصلی در محوطه میراث جهانی بیستون و محوطه تاریخی تاق بستان برگزار می شود.

 

مرادی بیستونی افزود: امسال شهرداری ها نیز برای برپایی نوروزگاه ها با میراث فرهنگی همکاری خواهند داشت.

 

مرادی بیستونی بابیان اینکه در برگزاری آئین نوروزگاه بر احیاء و توسعه آئین های سنتی فراموش یا کمرنگ شده تاکید می شود، گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی و نمایشی شاد را در نوروزگاه ها در دستورکار قرار داده ایم.

 

وی همچنین از برپایی سفره های هفت سین در محوطه های تاریخی و مکان های پرتجمع گردشگری استان خبرداد و عنوان کرد: سفره های هفت سین توسط شهرداری هر شهر برپا می شود.

64834

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۸۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان