//
کدخبر: ۷۶۵۱ //

همایش انقلاب اسلامی و حقوق بشر در مینودشت برگزار شد

به مناسبت ایام الله دهه فجر، همایش انقلاب اسلامی و حقوق بشر امروز 19 بهمن ماه با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان، امام جمعه کوهسارات، فرماندار مینودشت و تعدادی از مسئولین شهرستانی در موسسه آموزش عالی میلاد (گلستان) مینودشت برگزار شد.

همایش انقلاب اسلامی و حقوق بشر در مینودشت برگزار شد

به گزارش فرتاک نیوز منطقه گلستان، رئیس موسسه آموزش عالی میلاد مینوشت، در ابتدای این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین انقلاب های قرن است اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران تحولات عظیمی را در داخل کشور و خارج از کشور ایجاد کرد.

عقیل تقوی ادامه داد: دست آورد های انقلاب اسلامی ما بسیار زیاد است، که یکی از آن ها امنیت بوده و باید قدر آن را بیشتر بدانیم و با نگاهی به کشور های منطقه به خصوص کشور های اسلامی و بررسی وضعیت آن ها متوجه اهمیت بالای امنیت شویم.

وی با بیان اینکه قوای مسلح و سربازان گمنام امام زمان(عج) نقش بسزایی در امنیت کشور دارند، افزود: امنیت که زمینه ساز و  پیشنیاز توسعه ی پایدار است در ایران مهیاست ولی باید توجه داشت که دشمن برای کوچکترین واحدها حتی روستاها برنامه دارد و همه ی ما باید هوشیار باشیم.

تقوی به مشکلات موجود نیز اشاره کرد و گفت: البته ضعفی هم در نقاط اجرایی کشور وجود دارد و باید آن ها را عنوان کرد، برخی از مسئولین غفلت می کنند که باید جلوی آنها را گرفت. هرچند که در بحث آسیب های اجتماعی و اشتغال در جهان مشکل داریم اما در ایران نباید اینگونه باشد و باید در این رابطه حرکت و برنامه ریزی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اتهامات دشمنان علیه اسلام، ایران و مردم ایران تمامی ندارد و یکی پس از دیگری در زمینه های هسته ای و نظامی برچسب اتهام می زنند.

رئیس موسسه آموزشی میلاد مینودشت در پایان ضمن بیان اینکه پیام اصلی این همایش این است که ما می خواهیم با پشتیبانی مقام معظم رهبری از حقوقمان دفاع کنیم، تاکید کرد: امروز ناقض اصلی حقوق بشر آمریکا بوده و شریک آن ها نیز سازمان ملل و شورای امنیت است که باید به آنها گفت که اگر می خواهید لایحه ای در خصوص نقض حقوق بشر به تصویب برسانید باید سردمداران آمریکایی را به عنوان ناقض حقوق بشر محکوم کنید.

در ادامه مراسم، فرماندار شهرستان مینودشت به افزایش فضای آموزشی در دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در گذشته فضاهای آموزشی زیادی وجود نداشت اما امروز در شهرستان مینودشت 4 واحد دانشگاهی داریم.

اسرافیل وزیری با اشاره به معضل بیکاری، تصریح کرد: دغدغه ای که اکنون وجود دارد معضل بیکاری به ویژه برای قشر تحصیل کرده است و باید در این باره افراد تحصیل کرده را به سمت اقتصاد مقاومتی که شعار مقام رهبری است، ببریم.

وی افزود: امروز دیگر شرایط میز اداری و حقوق دولتی با توجه به شرایط جمعیتی و آمار بالای حقوق بگیران، برای نظام مقدور نیست و  پیشنهادم به جوانان این است که به سمت کار های خود اشتغالی بروند و در این راه گام بردارند.

فرماندار مینودشت با بیان اینکه خدمات دولت باید به مردم گفته شود اظهار کرد: با تمام شرایط های سختی که پشت سر گذاشته ایم و با تمام افتخاراتی که نظام جمهوری اسلامی ما آفریده است،  امروز با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب در شهرستان مینودشت، در ایام الله دهه فجر شاهد افتتاح 112 پروژه ایم و با 34 میلیارد و 800 میلیون تومان می توانیم در امسال بهره برداری پروژه ها را داشته باشیم.

وزیری ادامه داد: در طول این ایام سه ساله ی دولت یازدهم حدود 470 میلیارد تومان فقط در بحث پروژه ها و مسائل درمانی در شهرستان مینودشت هزینه شده است و باید این اقدامات نظام را به همه بگوییم و داشته هایمان را به رخ جهانیان بکشیم زیرا در این رابطه دشمن به دنبال این است که ما خودباوری خود را از دست بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در این مراسم گفت: به اندازه «بشر»  واژه «حقوق بشر» قدمت و سابقه دارد. در گذشته حقوق بشر قانون نانوشته ای داشت که انسان ها رفته رفته با آشنایی نسبت به حقوقشان، آموختند از حقشان دفاع و با متجاوزین بجنگند که اگر بخواهیم بلند آوازه ترین ها را در این مسیر مثال بزنیم باید از انبیاء بگوییم. در تاریخ، پیامبران بهترین مدافعان حقوق بشر بودند و این تاریخ یک دامنه وسیع و یک فضای فراوان گفتمانی دارد.

حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد تصریح کرد: زمانی که سازمان ملل بعد از جامعه ملل که ضعیف بود تشکیل شد، قصد داشت قانون مدون تری داشته باشد اما نتوانست . آن هایی که موسس بودند حق وتو را برای خود قائل شدند و فکر می کردند می توانند به تنهایی این جهان را اداره کنند .

وی ادامه داد: در سازمان ملل شعار این بود که زن، مرد، بزرگ،کودک،  باسواد، بی سوا، سیاه پوست ، سفید پوست و غیره مبنای تقسیم بندی انسان ها نباشد و همه ی آدم ها از یک حقوق مساوی برخوردار باشند و کلیت هم این بود که هر انسانی باید از یک حیات، آزادی در حیطه قانون، عدالت و از شرافت و کرامتی برخورد باشد.

ولی نژاد اضافه کرد: یکی از موضوعات حقوق بشر این بود که سرنوشت انسان ها به دست خودشان تعیین شود و این مسئله برای کشور هایی که روحیه استکباری داشتند سخت بود. اما این مسئله در جمهوری اسلامی به گونه ای مهندسی شد که سرنوشت هر فرد به عهده ی خودش باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در قبل از انقلاب استقلال نداشتیم، تصریح کرد: کشور ما در چند مورد مانند گندم، تکنولوژی و علم و دانش وابستگی به کشورهای دیگر داشت که این موضوع عیب بزرگی بود اما ننگ نبود، ننگ آن بود که که برای یک کشور، کشور دیگری تصمیم بگیرد.

ولی نژاد اظهار کرد: در زمان قبل از انقلاب برای وزرای ما سفارت خانه های آمریکا و انگلیس تصمیم می گرفتند که در نهایت با پیروزی انقلاب، اکنون 38 سال است که خود، سرنوشت کشورمان را رقم می زنیم.

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان