//
کدخبر: ۷۴۸۸۳ //

استاندار کرمانشاه: در تدارک رسمی کردن مرز سومار هستیم

استاندار کرمانشاه با اشاره به رسمی بودن مرزهای پرویزخان و خسروی در استان کرمانشاه، گفت: در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها برای رسمی کردن مرز سومار هستیم.

استاندار کرمانشاه: در تدارک رسمی کردن مرز سومار هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند در مراسم انعقاد تفاهمنامه ساخت 39 مدرسه توسط اتاق بازرگانی ایران در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که روزگذشته برگزار شد، اضافه کرد: به دنبال فراهم کردن شرایط برای رسمی کردن مرزهای شوشمی و شیخ صله در استان کرمانشاه نیز هستیم.

 

استاندار کرمانشاه با یادآوری این‌که مرزها روزگاری برای استان و حتی کشور تهدید بودند، گفت: باید همه همت کنیم تا این تهدیدها به فرصت تبدیل شوند تا از این طریق به رونق اقتصادی استان دست پیدا کنیم.

 

بازوند با بیان این‌که در تمامی جلسات و بازدیدهای مسئولین از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه موضوع مرز به عنوان اولویت کاری و مطالبه جدی استان مطرح شده، ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش‌هایی که می‌شود صادرات کالا از مرزهای استان رونق بگیرد.

 

بازوند سپس با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان کرمانشاه گفت: در تجزیه و تحلیل‌ها بیشترین بیکاری در حوزه خدمات و صنعت است، در حالی که در حوزه خدمات خیلی بیشتر می‌توانیم کار کنیم.

 

استاندار کرمانشاه افزود: انتظار نمی‌رفت در استان کرمانشاه درحوزه خدمات مشکل بیکاری وجود داشته باشد و این مشکل را می‌توانیم با علم کردن پرچم گردشگری حل کنیم، کما این‌که اگر صنعت گردشگری در استان فعال شود نگرانی‌های حوزه اشتغال در بخش خدمات پوشانده خواهد شد.

 

بازوند در ادامه با بیان این‌که خیرین در زلزله استان کرمانشاه علاوه بر کمک‌های نقدی و غیر نقدی ورود خوبی هم در توسعه ساخت و سازها در استان داشتند، از تمامی خیرین به واسطه کمک‌های آنها به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه تقدیر کرد.

 

وی با اشاره به تاکیدات مسئولین کشوی مبنی بر اتمام سریع کار ساخت و ساز مدارس خسارت دیده در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان استان کرمانشاه، گفت: فرصت خیلی کمی برای بازسازی مدارس خسارت دیده داریم و این فرصت از حدود 5.5 ماه بیشتر نیست و لذا باید با شتاب بیشتری کار شود.

 

استاندار کرمانشاه افزود: خیرین اتاق بازرگانی کشور ساخت 39 مدرسه از مجموع 136 مدرسه خسارت دیده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را تقبل کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۸۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان