//
کدخبر: ۷۲۰۱ //
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:

خطر اندیشه لیبرالیستی انقلاب اسلامی را تهدید می کند

گروه اجتماعی: حجت الاسلام روحانی اندیشه لیبرالیستی را بزرگترین خطری دانست که انقلاب را تهدید می کند و متذکر شد: امام همواره خطر فرهنگ غرب و اندیشه لیبرالیستی را گوشزد کرد.

به گزارش فرتاک نیوز حجت الاسلام والمسلمین حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه استکبار جهانی خاندان پهلوی را به قدرت رساند تا به وسیله آن اسلام را نابود کند و منابع ایران را به یغما ببرد، گفت: رضاشاه سعی کرد با سرنیزه اسلام را از رسمیت بیاندازد و مردم ایران را با مذهب بیگانه سازد، اما موفق نشد.

وی رواج اندیشه های غربی و سیاست لیبرالیستی را نقشه محمدرضا شاه برای نابودی اسلام دانست و افزود: در آن دوران آیت الله بروجردی(ره) مانند کوهی استوار در برابر این توطئه ایستاد و اجازه نداد به حریم اسلام و قرآن تجاوز شود. بعد از رحلت ایشان رژیم پهلوی فرصت یافت تا نقشه دیرینه جهان خواران را پیاده و برنامه های ضد اسلامی را اجرا کند، اما در این زمان نیز با هوشیاری امام ناکام ماند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی مقطع آغازین نهضت انقلاب را ۱۶ مهر سال ۴۱ دانست و عنوان کرد: امام خمینی(ره) در جمع علما و روحانیون تنها راه نجات اسلام از اضمحلال را براندازی رژیمی معرفی کرد که با حمایت استعمار انگلیس برای نابودی اسلام به قدرت رسیده بود.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه امام بعد از توکل بر خدا به ملت اتکا داشت، تصریح کرد: امام با روشنگری به مردم آگاهی داد و نهضت انقلاب را به پیش برد. رژیم پهلوی بعد از واقعه ۱۵ خرداد احساس وحشت کرد و لذا برای نجات سلطنتش از خطر سقوط دست به کشتار مردم زد که با دست خالی برای دفاع از مرجع خویش به میدان آمده بودند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تبعید امام را توطئه شاه برای فراموشی نهضت انقلاب از سوی مردم دانست و گفت: شاه به این نتیجه رسیده بود که با وجود امام نمی تواند به سلطنت خود ادامه دهد لذا سخن گفتن از امام را ممنوع کرد و مجازات نگه داشن عکس امام زندان بود؛ غافل از اینکه امام بر قلب ها حکومت می کرد و مردم با ایشان پیوند ناگسستنی داشتند.

وی با بیان اینکه شاه هیچگونه ارتباطی با مردم نداشت و در جهت منافع آنان حرکت نمی کرد، یادآور شد: تمام تلاش شاه پیاده کردن سیاست های آمریکا در ایران و تامین منافع استکبار جهانی بود و مردم از نفوذ بیگانگان احساس پوچی می کردند. آمریکا نیز تا آخرین لحظه از رژیم شاه در مقابل جریان انقلاب حمایت کرد.

حجت الاسلام روحانی منحرف کردن ایجاد رهبر بدلی در مقابل امام خمینی(ره) را توطئه آمریکا برای منحرف کردن مسیر انقلاب دانست و بیان کرد: دشمن خیال می کرد با این توطئه ها می تواند حرکت خیل عظیم ملت هوشیار و آگاه را متوقف کند و شاه را نجات دهد، اما ملت به برکت روشنگری های امام به مرحله ای از رشد رسیده بود که فریب نمی خورد.

وی با اشاره به الهام بخشی انقلاب اسلامی برای جهانیان، خاطرنشان کرد: دیدگاه های امام در آغاز نهضت برای دنیا ناشناخته بود، زیرا خیلی ها به این نتیجه رسیدهبودند که اسلام کارآیی لازم را برای به حرکت درآوردن مردم ندارد و برای پیشبرد اهداف آزادی خواهانه باید از مکاتب و ایسم های وارداتی استفاده کرد، اما امام به اسلام تکیه و سایر مکاتب را رد کرد و هرگونه ارتباط با شرق و غرب را زیر سوال برد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی اضافه کرد: امام با همین روال پیش رفت و نشان داد که اسلام نیرومندتر از هر مکتب دیگری می تواند اهداف مردمی را محقق سازد. در واقع امام توانست با دست خالی و بدون دست بردن به اسلحه رژیم را منقرض سازد لذا آزادی خواهان دنیا راه امام را دنبال کردند و صدور اندیشه انقلاب به دنیا شکل گرفت و موجب هراس استکبار جهانی شد.

وی اندیشه لیبرالیستی را بزرگترین خطری دانست که انقلاب را تهدید می کند و متذکر شد: جریان هایی وجود دارند که معتقد هستند بدون آمریکا نمی توانیم زندگی کنیم و ملت را نادیده می گیرند لذا امام از روز اول نهضت انقلاب تا آخرین لحظه عمرش خطر فرهنگ غرب و اندیشه لیبرالیستی را گوشزد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان