//
کدخبر: ۶۶۲۵ //
در حال تکمیل/رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست:

دولت ‌برای مقابله با ‌ریزگردها اراده بسیار جدی دارد

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: دولت یازدهم برای مقابله با پدیده ریزگردها اراده بسیار جدی دارد و در این زمینه با یک مطالعه و برنامه پیش رفته است.

دولت ‌برای مقابله با ‌ریزگردها اراده بسیار جدی دارد

به گزارش فرتاک نیوز، معصومه ابتکار امشب در ستاد استانی مقابله با ریزگردها اظهار داشت: وجود پدیده گرد و غبار به معنای این نیست که دولت هیچ‌گونه برنامه و تلاشی برای رفع و مهار ریزگردها ندارد زیرا دولت یازدهم برای مقابله با پدیده ریزگردها اراده بسیار جدی دارد و در این زمینه با یک مطالعه و برنامه پیش رفته به طوری که ما در اکثر استان‌هایی که مشکل گرد و غبار داریم مطالعه شناسایی کانون‌ها و برنامه‌ها اقداماتی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان نیز تقریباً مشکل پدیده ریزگردها مشخص شده است، بیان کرد: رسیدگی به پدیده گرد و غبار با یک رویکرد برنامه‌ای از طریق  تقسیم کار بین دستگاهی، مصوبه دولت و پیگیری ستاد  ملی گرد و غبار، وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران پیگیری شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مشهود دولت احیای تالاب‌هاست که تالاب‌های هورالعظیم و شادگان از شرایط بهتری نسبت به گذشته برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: کانون‌های احتمالی گرد و غبار از ناحیه دو تالاب شادگان و هورالعظیم کنترل شده و با تامین حقابه دو تالاب به ویژه تالاب شادگان و انتقال آب کارون به این تالاب فکر می‌کنم می‌توانیم  گام‌های بهتر و قابل قبولی را برداریم.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان