//
کدخبر: ۶۲۴۹۳ //

مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی علت نداشتن خسارت جانی در زلزله کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به تشریح آخرین اقدامات ستاد بحران شهرستان راور در خصوص رسیدگی به زلزله‌زدگان پرداخت.

مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی علت نداشتن خسارت جانی در زلزله کرمان
به گزارش فرتاک نیوز،

«محمدرضا پورابراهیمی»، با اشاره به مصوبات نخستین ستاد بحران شهرستان راور با محوریت زلزله هجدک، گفت: این ستاد در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله تشکیل شد که در این ستاد معاون عمرانی استانداری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان و دیگر مسئولان استان حضور داشتند.

 

وی با اشاره به صعب‌العبور بودن برخی روستاها با توجه به پراکندگی روستاهای منطقه کوهساران گفت: از این‌رو این احتمال وجود داشت که در ساعات اولیه از همه آن‌ها بازدید نشود بنابراین مقرر شد جمعیت هلال احمر و بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها لیست کاملی از روستاها حتی روستاهایی با دو خانوار را بررسی و لیست ارائه دهند تا بتوان در ظهر امروز آخرین وضعیت آن‌ها رصد شود.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش جمعیت هلال‌احمر همه مصدومان در ساعات اولیه درمان شدند، تصریح کرد: نداشتن خسارت جانی  بهترین خبر از این زلزله بود.

 

وی به سایر مصوبات این ستاد اشاره و خاطرنشان کرد:  برآورد میزان خسارت‌های زلزله کرمان تا ظهر امروز به ستاد بحران استان گزارش می‌شود، که البته با توجه به زلزله‌های چند سال اخیر منازل مسکونی این منطقه مقاوم‌سازی شده است، از این‌رو اغلب خسارت‌های وارده به منازل قدیمی است.

 

پیش‌بینی وارد شدن خسارت به 100 چشمه قنوات بخش کوهساران

پورابراهیمی درباره میزان خسارت‌های واردشده به ابنیه و تجهیزات گفت: پیش‌بینی می‌شود به 100 چشمه قنوات بخش کوهساران خسارت‌های وارد شده باشد، هم‌چنین مقرر شد همه راه‌های مسدود شده به‌علت ریزش بازگشایی شوند.

 

وی با اشاره به بررسی  آسیب‌های وارد شده به اماکنی چون مساجد، مدارس و ... خاطرنشان کرد: با توجه به حضور فرمانده سپاه و فرمانده نیروی انتظامی در ساعات اولیه در منطقه امنیت ویژه‌ای در این چند روز در منطقه ایجاد می‌شود.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از وقوع حدود 50 پس‌لرزه در منطقه خبر داد و گفت: هم‌چنین با توجه به شمار فراوان پس‌لرزه‌ها جمعیت هلال‌احمر در صورت نیاز اردوگاه‌هایی برای اسکان مردم در کنار روستاهای اصلی مثل هرجند، گورک و ... احداث می‌کند.

 

اعلام آخرین گزارش از میزان خسارت مالی و جانی زلزله کرمان تا پایان امروز

وی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر در حال تدارک امکاناتی از قبیل غذا و داروست، ضمن آن‌که تا پایان امروز هم آخرین جمع‌بندی در خصوص خسارت‌های مالی و جانی نهایی می‌شود.

 

پور ابراهیمی خاطرنشان کرد: تیم جمعیت هلال‌احمر، ارزیاب امداد و نجات و واکنش سریع در منطقه مستقر هستند، ضمن آن‌که جمعیت هلال‌احمر هرمزگان برای امدادرسانی در آماده‌باش است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۴۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان