//
کدخبر: ۶۰۴۴۱ //

اقدام غیرقانونی کانال‌های تلگرامی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی در یزد/شماره حساب‌هایی که جعلی است

برخی از کانال‌های تلگرامی در یزد به صورت غیرقانونی اقدام به اعلام شماره حساب‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم کرده‌اند که مردم یزد باید مراقب این اقدامات باشند.

اقدام غیرقانونی کانال‌های تلگرامی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی در یزد/شماره حساب‌هایی که جعلی است
به گزارش فرتاک نیوز،

، زلزله کرمانشاه دل تمام مردم ایران را به درد آورد و غمی سنگین بر دل‌های ایرانیان گذاشت و همه مردم در سوگ این مصیبت بزرگ داغدار شدند.

 

به دنبال وقوع این حادثه تلخ و دردناک، تعداد بسیار زیادی از هموطنان غیور کرمانشاهی جان خود را از دست دادند و چند هزار نفر هم دچار مصدومیت شدند.

 

در کنار فوت و مصدوم شدن مردم کرمانشاه، تخریب گسترده منازل، کمبود شدید امکانات رفاهی و درمانی هم فشار وارده به مردم مناطق زلزله زده را چند برابر کرده است.

 

با وجود سختی وصف ناشدنی این مصیبت عظیم، ملت ایران با همدردی و کمک‌های خود مرهمی بر دردهای کرمانشاهی‌هایی شدند که بخش قابل توجهی از امنیت این مرز و بوم را مدیون همین مردم هستند.

 

مردم اقصا نقاط ایران با تحویل کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود و ارسال این کمک‌ها توسط نهادهایی از جمله کمیته امداد و بهزیستی به کرمانشاه، زمینه تامین بخشی از امکانات مورد نیاز را فراهم کردند.

 

مردم استان یزد هم در این راستا سنگ تمام گذاشتند و در کنار ادارات و ارگان‌هایی از جمله اورژانس، بهزیستی، کمیته امداد که با تلاش‌های شبانه‌روزی خود در راستای کمک به این مناطق تلاش می‌کنند، ایستادند و کمک‌های خود را به مراکز در نظر گرفته شده تحویل دادند.

 

تاکنون هم از سوی بسیج، ستاد مدیریت بحران استان، بهزیستی، کمیته امداد اورژانس و دیگر ارگان‌های ذیربط محموله‌های بسیار زیاد کمک‌های مردمی یزد به کرمانشاه ارسال شده است، اورژانس یزد هم به عنوان پیشقدم در اعزام نیروهای امدادی به این کرمانشاه، برگ افتخار دیگری بر نوعدوستی مردم یزد چسباندند.

 

در کنار این اقدامات ارزشمند اما متاسفانه برخی افراد با اقداماتی نازیبا اقدام به سوء استفاده از نوع‌دوستی مردم کرده و با اعلام شماره حساب‌هایی پول‌هایی که برای رفع نیاز فوری و حیاتی زلزله‌زدگان جمع می‌شود را به حساب خود می‌ریزند.

 

برخی افراد هم با اعلام مکان‌هایی به مردم که از طریق شبکه‌های اجتماعی هم به صورت ویژه آن را تبلیغ می‌کنند، کمک‌های مردمی را جمع می‌کنند که اصلا مشخص نیست این کمک‌ها به مردم کرمانشاه می‌رسد یا آنها هم به سرنوشت پول‌هایی دچار می‌شوند که جمع می‌شوند و بعضا در حساب این سوء‌استفاده‌گران باقی می‌مانند.

 

هادی هادی‌نسب مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در این زمینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به اینکه مردم یزد مشارکت بسیار خوبی در جمع‌آوری کمک برای مناطق زلزله زده داشتند، اظهار داشت: تاکنون مشارکت مردم بسیار خوب بوده و همچنان این مشارکت‌ها ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مردم باید تنها کمک‌های نقدی خود را به حساب اداراتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد که در این زمینه وظیفه دارند واریز کنند، گفت: متاسفانه برخی از فضای مجازی سوء استفاده کرده و شماره حساب‌های شخصی اعلام کرده‌اند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد خاطرنشان کرد: حتی در یک مورد از لوگو شهرداری یزد برای جمع‌آوری کمک سوء استفاده شده بود که شهرداری در این زمینه ورود کرد و سریعا فرد خاطی توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.

 

هادی نسب با اشاره به اینکه پلیس فتا به تخلفاتی که در این راستا انجام می‌شود رسیدگی می‌کند، گفت: هیچ یک از کانال‌های تلگرامی و دیگر نهادهای متفرقه برای دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم مجوز ندارند و مردم باید دقت کنند که کمک‌های خود را تنها به مراجع قانونی تحویل دهند.

 

سرگرد ابوطالبی رئیس پلیس فتای استان یزد هم در این زمینه به خبرنگار تسنیم در یزد گفت: در ارتباط با کمک‌هایی که مردم به زلزله زدگان کرمانشاه می‌کنند در سایت و کانال پلیس  اطلاع‌رسانی شده که مردم کمک‌های خود را تنها به مراکز قانونی اعلام کنند.

 

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و مدیریت بحران در حال حاضر اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم می‌کنند و مردم نوعدوست یزد هم برای اطمینان از رسیدن کمک‌های خود به زلزله‌زدگان به این ارگان‌ها و مراکزی که از طرف آنها اعلام شده مراجعه کنند.

 

ابوطالبی با اشاره به اینکه در برخی از کانال‌های تلگرامی شماره حساب‌هایی برای دریافت کمک‌های مردمی اعلام می‌شود که این کار قانونی نیست، گفت: مردم یزد باید مراقب سوء استفاده‌ها باشند و در صورت تشخیص تخلف در فضاهای مجازی، با آنها برخورد می‌شود.

 

رئیس پلیس فتا استان یزد تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد و اداراتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، افزایش و تقویت اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه اعلام شماره حساب و محل‌های جمع‌آوری کمک‌ها است چرا که در این صورت به خودی خود جلوی سوء استفاده‌ها گرفته می‌شود.

 

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، ‌به طور قطع عمده افرادی که در کانال‌های رسمی و با مجوز و یا برخی مکان‌های مجوزدار اقدام به اعلام شماره حساب یا مکانی برای دریافت کمک‌های مردم می‌کنند قصد کمک به مناطق زلزله زده را دارند ولی  با توجه به سوء استفاده‌هایی که انجام می‌شود، امکان تشخیص درست از نادرست برای مردم بسیار سخت است و لازم است که مردم از مراجعه به این مراکز خود داری کرده و کمک‌های خود را تنها به نهادهای قانونی و حاکمیتی ارائه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۴۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان