//
کدخبر: ۵۶۲۸۶ //
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

استان تهران در تولید سبزیجات و صیفی‌جات جایگاه نخست را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: استان تهران با تولید ۵۲۴ هزار تن سبزیجات و صیفی‌جات، در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

استان تهران در تولید سبزیجات و صیفی‌جات جایگاه نخست را دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 نخستین جشنواره سیب دماوند در قالب عرضه انواع محصولات سیب و محصولات کشاورزی شهرستان دماوند در محل جهاد کشاورزی، امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

علی‌اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در حاشیه افتتاح جشنواره سیب دماوند اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه معرفی سیب دماوند در سطح ملی و بین‌المللی و همین‌طور معرفی اقلام مختلف سیب دماوند است.

وی ادامه داد: در واقع با برگزاری این جشنواره قصد داشتیم تا ظرفیت سیب دماوند را به مردم معرفی و زمینه برای صادرات و سرمایه‌گذاری را در این زمینه فراهم کنیم.

1.2 درصد از اراضی کشاورزی کل کشور در استان تهران قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه حدود 16 میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور داریم گفت: 185 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان تهران وجود دارد، که چیزی حدود 1.2 درصد کل اراضی کشور است که 5.7 دهم میلیون تن تولید انواع محصولات کشاورزی را شامل می‌شود.

منصوری افزود: سهم تولیدات استان تهران در کشور معادل 5/5 درصد است که نشان‌دهنده این است که به رغم اینکه اراضی در تهران کم است؛ اما میزان تولیدات سهم بزرگی در کشور دارد و بهره‌وری تولید از میانگین کشور بالاتر که حاصل تلاش و دانش فنی کشاورزان و تولیدکنندگان استان تهران است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان‌های ری، ورامین، پیشوا و پاکدشت بیشترین سهم را در تولید و ارزش محصولات در میان شهرستان‌های استان را دارند تصریح کرد: مهّم‌ترین محصولاتی که در سطح استان تهران تولید می‌شود، در سبزیجات و صیفی‌جات با تولید 524 هزار تن و در واقع با 32 درصد سهم تولیدات کشور در جایگاه نخست قرار دارد، همچنین در تولید قارچ با چیزی حدود 30 درصد و در گیلاس با 29 درصد تولیدات جایگاه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

سیب دماوند با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: در سیب درختی 363 هزار تن انواع مختلف سیب تولید می‌شود که در واقع 11درصد از سیب کشور را در برمی‌گیرد، که جایگاه دوم کشوری را داریم؛ شهرستان دماوند از نظر تعداد باغ و میزان تولید محصول با چیزی حدود 244 هزار تن در جایگاه نخست استان قرار دارد.

منصوری همچنین افزود: ایجاد باغات جدید با پایه رویشی، ایجاد گلخانه‌های مدرن و نیمه مدرن، ایجاد واحدهای تولید قارچ دکمه‌ای، ایجاد مزارع جدید گیاهان دارویی و توسعه آبیاری نوین در باغات در استان تهران از مهّم‌ترین برنامه‌های وزارت و سازمان جهاد کشاورزی در بخش زراعی است.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: در میان شهرستان‌های مهّم کشور در تولید سیب، شهرستان ارومیه با 398 هزار تن و شهرستان دماوند با 222 هزار تن در رتبه دوم کشور قرار دارد؛ البته از نظر کیفی سیب دماوند با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۲۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان