//
کدخبر: ۵۶۲۷۷ //
استاندار زنجان:

نباید معوقات واحدهای تولیدی پشت سر کارگران پنهان شود

استاندار زنجان گفت: نباید معوقات واحدهای تولیدی پشت سر کارگران پنهان شود و باید جلوی سوء استفاده‌ها را بگیریم.

نباید معوقات واحدهای تولیدی پشت سر کارگران پنهان شود
به گزارش فرتاک نیوز،

، اسدالله درویش‌امیری امشب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان اظهار داشت: شرکت‌ها و واحدهای تولیدی باید با رعایت ضوابط طرح‌های توسعه خود را اجرا کنند.

وی در مورد مشکلات زیست‌محیطی شرکت مینو برای طرح توسعه ابراز کرد: این شرکت سابقه دیرینه در تولید محصولات غذایی دارد و با تکنولوژی‌های جدید تولید محصولات می‌توان کمترین ضایعات زیست‌محیطی را داشت.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه باید فعالیت این شرکت ادامه یابد و فاز دوم آن ساخته شود، بیان کرد: امیدواریم به زودی شاهد افتتاح فاز دو این شرکت باشیم اما بر رعایت موارد بهداشتی و مسائل زیست‌محیطی اصرار داریم.

این مسئول در مورد بدهکاری شرکت کریستال ایران عنوان کرد: این شرکت بیش از 370 کارگر دارد و در نظر گرفتن موقعیت کارگران و نیروی شاغل در وهله نخست باید مورد توجه باشد و سپس به وضعیت سرمایه‌گذار و مالکان رسیدگی شود.

درویش‌امیری مطالبات دستگاه‌های برق و گاز، تأمین اجتماعی و بانک از شرکت کریستال ایران را بیش از 10 میلیارد تومان برشمرد و گفت: این شرکت باید مطالبات خود را پرداخت کند اما در برخورد با مالک و مدیران این شرکت باید وضعیت کارگران نیز مد نظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از مسئولان یا اهمیت جلسات کارگروه را یا درک نکردند یا نمی‌خواهند درک کنند و مصوبات این کارگروه حتی اگر با وظایف ذاتی دستگاه‌ها مغایر باشد، لازم‌الاجرا است و هیچ کس حق ندارد خلاف مصوبات عمل کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نباید به زندگی افرادی که به عنوان کارگر فعالیت می‌کنند، آسیبی وارد شود ابراز کرد: همه به دنبال ایجاد اشتغال هستیم و نیابد جایی که در آن اشتغال جریان دارد را به بهانه مطالبات ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح رونق تولید، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، پرداخت تسهیلات و اقداماتی از این قبیل برای توسعه تولید و اشتغال است و باید با نگاه کلی‌نگر منافع کارگر، سرمایه‌گذار، دولت و مردم با هم دیده شود.

درویش‌امیری به تصمیم‌گیری در فضای منطقی تأکید کرد و افزود: نباید معوقات واحدهای تولیدی پشت سر کارگران پنهان شود و باید جلوی سوء استفاده‌ها را بگیریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۲۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان