//
کدخبر: ۴۸۵۵ //

پروژه انتقال آب کاکارضا به تصفیه‌خانه آب خرم‌آباد فردا افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: فاز نخست سامانه انتقال آب از کاکارضا به تصفیه‌خانه آب خرم‌آباد فردا با حضور وزیر کشور افتتاح خواهد شد.

پروژه انتقال آب کاکارضا به تصفیه‌خانه آب خرم‌آباد فردا افتتاح می‌شود

به گزارش فرتاک نیوز،حمیدرضا جانباز امشب در جلسه مدیران حوزه نیرو که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد در راستای پرداخت مطالبات پیمانکاران اظهار داشت: هر مقداری مطالبه پرداخت‌نشده پیمانکار را به ما منتقل کنند از محل اوراق مشارکت تأمین اعتبار خواهیم کرد.

وی افزود: در شهر خرم‌آباد 95 درصد جمعیت زیرپوشش سامانه‌های فاضلاب است ولی به این معنی نیست که مشکل فاضلاب در استان حل‌شده ولی از متوسط کشوری بالاتر است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: در راستای کیفیت آب در شهر خرم‌آباد شاید بهترین کیفیت آب در کشور را داریم که فردا فاز نخست سامانه انتقال آب از کاکارضا به تصفیه‌خانه آب خرم‌آباد با حضور وزیر کشور افتتاح خواهد شد، این سامانه بر اساس ظرفیت نهایی طرح افق 1420 طراحی‌شده و جمعیتی بیش از 600 هزار نفر را زیرپوشش قرار می‌دهد؛ در حال حاضر از دبی پایه رودخانه توسط بند انحرافی آب را برداشت خواهیم کرد که وضعیت آب با کمک‌هایی که خواهد شد وضعیت بسیار مطلوبی است.

وی بیان کرد: سامانه به آب سطحی متصل نشده ولی این آمادگی را داریم که هم‌زمان با احداث سدهای استفاده شرب سامانه‌های پایدار انتقال را انجام می‌دهیم که بحثی را در موضوع تصفیه‌خانه کمندان داریم که اعتبار موردنیاز را تأمین خواهیم کرد و در اسرع وقت به بهره‌برداری می‌رسد.

جانباز تصریح کرد: متوسط شاخص بهره‌مندی آب روستایی استان از متوسط کشور نیز بالاتر است ولی نباید در توزیع اعتبارات غفلت کنیم که اگر این اتفاقی که شروع‌شده در سال آینده نیز ادامه پیدا کند پرونده آب‌رسانی روستایی بالای 20 خانوار در استان لرستان زودتر از استان‌های دیگر بسته می‌شود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان