//
کدخبر: ۴۴۹۸۱۵ //
مدیر‌عامل آب و فاضلاب استان:

کرمانشاهیان مصرف آب را در ۲۹ اسفند‌ماه مدیریت کنند/ ۹۵ درصد تنش آبی کرمانشاه در تابستان ۱۴۰۳ مرتفع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت:بیشترین میزان مصرف آب در روزهای آتی مربوط به ۲۹ اسفند است و از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم مصرف آب را مدیریت نمایند تا با کمبود آب در این روز روبرو نشویم.

کرمانشاهیان مصرف آب را در ۲۹ اسفند‌ماه مدیریت کنند/ ۹۵ درصد تنش آبی کرمانشاه در تابستان ۱۴۰۳ مرتفع می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۲۰ اسفند) برگزار شد‌.

" رضا داودی "، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ابتدای این نشست اظهار داشت: هر ساله در اسفند‌ماه، با توجه به نزدیک شدن نوروز و خانه‌تکانی‌های مرسوم و بر اساس شرایط آب و هوایی، مصرف آب استان از تاریخ ۲۵ تا ۲۹ اسفند حدود ۲۰ تا ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی پیک مصرف آب در این ماه را مربوط به روز ۲۹ اسفند عنوان کرد و افزود: هم استانی‌های عزیز با مدیریت مصرف آب و جلوگیری از افزایش مصرف بی‌رویه می‌توانند به تامین آب پایدار در تمامی شهرستان‌های استان کمک کنند. 

داودی در گوشه‌ دیگری از سخنانش به تنش آبی ۱۶ شهرستان در استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته در تلاشیم طی سال ۱۴۰۳ بخش عمده‌ای از مشکل تنش آبی این شهرستان‌ها را مرتفع و کنترل نماییم.

 رفع تنش آبی شهر‌ستان‌های سرمست، بانه‌وره، میرآباد و نوسود تا قبل از تابستان ۱۴۰۳

به گفته مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه در حال حاضر عملیات اجرایی آبرسانی به شهرهای سرمست، بانه‌وره، میرآباد و نوسود که سالیان سال با مشکل جدی کمبود آب مواجه بوده‌اند با پیشرفت فیزیکی ۸۰ تا ۹۵ در حال انجام است و تا قبل از تنش آبی در تابستان سال ۱۴۰۳ مشکل این شهرستان‌ها حل خواهد شد.

 پنج شهرستان در استان کرمانشاه بیشترین تنش آبی را دارند

 وی بیشترین تنش آبی استان را در پنج شهرستان کرمانشاه، گنگاور، هرسین، جوانرود و کرند‌غرب عنوان کرد و افزود: اولویت ما در شرکت آب‌و فاضلاب استان رفع تنش آبی در این شهرستان‌ها است.

 ۹۵ درصد تنش آبی کرمانشاه تابستان ۱۴۰۳ مرتفع می‌شود

 داودی تنش آبی در شهرستان کرمانشاه را در مناطق شمال شرق، جنوب غرب، جنوب شرق و برخی مناطق شرقی استان اعلام کرد و گفت: بر اساس  برنامه‌ریزی انجام شده با اجرای خط انتقال مخزن چمن به جمهوری اسلامی ۲۵۰ لیتر و با اجرای خط انتقال چاه‌های ده‌پهن به مخزن کوثر حدود ۴۵۰ لیتر آب به این خطوط افزوده خواهد شد و در مجموع ۹۵ درصد تنش آبی مناطق جنوب، جنوب شرق، جنوب غرب تا قبل از تنش آبی تابستان ۱۴۰۴ مرتفع خواهد شد.

کمبود ۵۰ درصدی مخازن آب در شهر کرمانشاه

 این مسئول اشاره‌ای هم به حجم مخازن آب در شهرستان کرمانشاه داشت و گفت : تامین آب شهر کرمانشاه نیازمند ۲۵۰ هزار‌متر مکعب مخزن است و در حال‌حاضر ۱۲۵ هزار‌ مترمکعب مخزن داریم که نشان از کمبود ۵۰ درصدی مخزن در این شهرستان دارد. 

 مصرف آب شهرستان کرمانشاه در زمان پیک مصرف ۵۰۰۰ لیتر بر ثانیه است

وی در ادامه میزان مصرف آب در زمان پیک مصرف در شهر کرمانشاه را حدود ۵۰۰۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: در فصل سرما این میزان مصرف به ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

 دو حلقه چاه جوانرود تا پایان فروردین ۱۴۰۳ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود

 داودی در مورد برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب در راستای رفع تنش آبی در شهرستان جوانرود نیز گفت: در حال حاضر احداث دو حلقه چاه با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در این شهرستان در دست اجرا است که امیدواریم تا پایان فروردین ۱۴۰۳ به مدار بهره‌برداری برسد.

حفاری هفت چاه دیگر در جوانرود در دستور کار است

وی خاطرنشان کرد: در راستای رفع تنش آبی شهرستان جوانرود قصد داریم یک حلقه چاه هم در منطقه ده‌سرخ حفر نماییم و در صورت دریافت نتیجه، عملیات اجرایی حفر پنج تا شش چاه دیگر هم انجام خواهیم داد که بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته در صورت حفر این چاه‌ها مشکل تنش آبی جوانرود تا  ۲۵ سال آینده مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان اشاره‌ای هم به عملکرد این شرکت در راستای رفع تنش آبی شهرستان کرندغرب داشت و گفت: در حال‌حاضر یک حلقه چاه در این شهرستان حفاری شده و عملیات اجرایی حفر چاه دوم نیز پس رفع معارض موجود انجام و به مدار بهره‌برداری وارد خواهد شد.

  بهره‌برداری از مخزن ۳۰۰۰ مترمکعبی آب هرسین در فروردین ۱۴۰۳

  داودی برنامه‌های این شرکت برای رفع تنش آبی شهرستان هرسین را احداث مخزن ۳۰۰۰ مترمکعبی،ایستگاه پمپاژ‌ آب وخط انتقال عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر بخشی از اعتبار این پروژه تامین شده و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال انجام است و بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته  تا فروردین ۱۴۰۳ به مدار بهره‌برداری وارد خواهد شد.

 حفر هشت حلقه چاه در تمرگ هرسین ۵۰ درصد نیاز آبی این شهرستان را مرتفع می‌کند

وی اذعان داشت:با توجه به اینکه سراب هرسین تنها منبع تامین آب این شهرستان است برنامه‌ریزی حفر هشت حلقه چاه در منطقه تمرگ در فاصله سه کیلومتری شهرستان هرسین در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر یک حلقه چاه آن حفاری شده و امیدواریم با حفاری این هشت حلقه چاه بین ۸۰ تا ۱۲۰ لیتر آب تولید شود و حدود ۵۰ درصد نیاز آبی شهرستان هرسین را مرتفع نماید.

 ۳۵۰ کیلومتر از شبکه آب و فاضلاب کرمانشاه دارای فرسودگی جدی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در پایان اشاره‌‌ای هم به فرسودگی شبکه‌ آب و فاضلاب استان داشت و گفت: از بیش ۱۶ هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلابی که در استان داریم ۳۵۰ کیلومتر آن فرسودگی جدی دارند که برای برطرف کردن این موضوع نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم اما به دلیل کمبود اعتبار فرآیند رفع فرسودگی شبکه با اولویت در حال انجام است.

پیگیری و رفع کمبود کنتور آب در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان است

 وی در پایان مشکل کمبود کنتور و گلایه‌مندی مردم در کرمانشاه به جا دانست و گفت: پیگیری و رفع کمبود کنتور در دستور کار این شرکت قرار دارد و به زودی اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد گرفت.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۸۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان