//
کدخبر: ۴۳۹۰۲۷ //

تعیین تکلیف تله‌کابین تاق‌بستان؛ با حضورکارشناسان وزارت میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه از سفر کارشناسان وزارت میراث فرهنگی به استان برای بررسی موضوع تله کابین تاق بستان خبر داد.

تعیین تکلیف تله‌کابین تاق‌بستان؛ با حضورکارشناسان وزارت میراث فرهنگی
به گزارش فرتاک نیوز،

داریوش فرمانی با اشاره به حواشی چندین ساله پروژه تله کابین تاق بستان، اظهار کرد: طی یکسال اخیر رایزنی های زیادی برای تعیین تکلیف این پروژه صورت گرفته است. چند هفته پیش هم به همراه استاندار،  نماینده مردم کرمانشاه در مجلس(عبدالرضا مصری) و شهردار، نشستی را با وزیر میراث فرهنگی داشتیم و از مسائل مهمی که در این نشست مطرح شد مسئله تله کابین تاق بستان بود که مقرر شد هیاتی از سوی وزارت میراث فرهنگی برای اعلام نظر قطعی در خصوص این پروژه به کرمانشاه سفر کنند.

وی ادامه داد: در این راستا، فردا(چهارم دی) تیم دو نفره کارشناسان وزارت میراث فرهنگی از حوزه ثبت و حریم آثار، به کرمانشاه خواهند  آمد و به ارزیابی این پروژه می پردازند.

فرمانی با بیان اینکه کارشناسان وزارتخانه دو روزی را در کرمانشاه خواهند بود، گفت: امیدواریم با پایان سفر این تیم کارشناسی، نظر قطعی در خصوص پروژه تله کابین داده شود و این پروژه برای همیشه تعیین تکلیف شود.

احداث تله کابین تاق بستان از حدود ۲۰ سال پیش در کرمانشاه مطرح شده، اما از همان زمان میراث فرهنگی و تاریخ دوستان کرمانشاهی مخالفت خود را با اجرای این پروژه اعلام کردند.

واقع شدن بخشی از این پروژه در دشت کاهو که به عنوان حریم منظری تاق بستان محسوب می شود، باعث شده تا میراث فرهنگی اجرای این پروژه را مانع ثبت جهانی شدن تاق بستان بداند.

طی سالهای گذشته بارها پروژه تله کابین کرمانشاه از سوی کارشناسان و ارزیابانی از وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان مورد بررسی قرار گرفته و همگی آنها تاکید داشته‌اند که اجرای پروژه تله‌کابین به ثبت جهانی تاق‌بستان آسیب خواهد زد، اما شهرداری کماکان روی اجرای پروژه اصرار داشته است.

آخرین کار کارشناسی صورت گرفته در استان روی این پروژه مربوط به سال گذشته است که تیمی به سرپرستی پویا طالب نیا سرپرست پایگاه ملی تاق بستان این پروژه را مورد بررسی قرار دادند و اعلام کردند که این پروژه به ثبت جهانی تاق بستان آسیب خواهد زد.

آخرین نظر کارشناسی وزارت میراث فرهنگی هم در خصوص این پروژه مربوط به مهر امسال است که واحد امور پایگاه های ملی و جهانی وزارتخانه اجرای این پروژه را مانع از ثبت جهانی تاق بستان دانست، اما شهرداری مخالف این نظر بود

منبع: ایسنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۹۰۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان