//
کدخبر: ۴۳۸۱۱۸ //
‍ رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری کرمانشاه خبر داد؛

انجام آمار‌برداری درختان کرمانشاه با استفاده از سیستم جی.آی.اس

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: سال‌ها قبل پلاک کوبی درختان شهر کرمانشاه به صورت سنتی و آلومینیومی انجام شد که پس از مدتی اغلب پلاک‌ها به سرقت رفت و همین موضوع باعث شد اطلاعات مربوط به هر اصله درخت هم از دسترس خارج شود.

انجام آمار‌برداری درختان کرمانشاه با استفاده از  سیستم جی.آی.اس
به گزارش فرتاک نیوز،

کامجو غلامی ، با اشاره به اینکه هم اکنون روش‌های جدیدتری برای جمع‌آوری اطلاعات درختان وجود دارد اظهار کرد: طبق آخرین تصمیمات اخذ شده و با تاکید شهردار کرمانشاه قرار است شناسنامه درختان به روش جی.آی.اس تهیه شود. 

وی افزود: در صورت پیشرفت به موقع برنامه ریزی‌های، کار در بازه زمانی یازده ماهه و توسط ٢ شرکت اجرا می‌شود. 

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: اعتبار اجرای این طرح در مرحله اول حداقل سه میلیارد تومان است و در روش جی.آی.اس اطلاعات مربوط به درختان توسط عکس برداری‌های هوایی و فعالیت میدانی نیروها جمع آوری می‌شود. 

وی گفت: برای حفظ و احیای فضای سبز به ویژه جلوگیری از قطع درختان در کنار اقدامات شهرداری نیازمند همکاری مردم نیز هستیم چرا که دیده می‌شود برخی از آپارتمان سازها برای اینکه نمای ساخت و سازشان بهتر دیده شود اقدام به از بین بردن درختان مقابل آپارتمان می‌کنند. 

این مقام مسئول عنوان کرد: برخی از شرکت‌ها و یا مغازه داران نیز گاهی به خاطر نصب تابلوهای تبلیغاتی موجب قطع و یا آسیب به درختان می‌شوند که این موضوع ناراحت کننده است. 

وی تشریح کرد: درختان فواید بسیاری برای محیط زیست دارند و قطع هر درخت و یا از بین رفتن آن به معنی آسیب به انسان و محل زندگی او است. 

غلامی با اشاره به اینکه در شهرداری کمیسیونی با عنوان حفظ و گسترش فضای سبز وجود دارد گفت: حفظ درختان و جلوگیری از قطع بی دلیل آن‌ها و صدور مجوز برای قطع درختانی که خطر جانی یا مالی به دنبال دارند از فعالیت‌های این کمیسیون است. 

وی عنوان کرد: هر چند زمانی که درختی به علت حادثه ساز بودن قطع شود شهرداری همان منطقه موظف است چندین اصله درخت را غرس کند. 

این مقام مسئول ادامه داد: مساحت فضای سبز شهر کرمانشاه حدود یک هزار و ۶۶ هکتار است و چندین پارک در مناطق هشت گانه در حال احداث است که با بهره‌برداری از آن‌ها میزان فضای سبز افزایش می‌یابد. 

وی در خصوص سرانه فضای سبز اضافه کرد: استاندارد سرانه در هر شهری متفاوت است به گونه‌ای که هر چه آلودگی هوا بیشتر باشد سرانه هم بیشتر خواهد بود. 

غلامی با بیان اینکه هم اکنون سرانه فضای سبز در کرمانشاه ١٠ متر و ۵۵ سانتیمتر مربع است، گفت: سرانه تا پایان سال به یازده متر مربع می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۸۱۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان