//
کدخبر: ۴۳۷۰۱۸ //
مدیرکل بهزیستی استان:

۹۶۰ معلول ضایعه‌نخاعی در استان کرمانشاه تحت حمایت بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: حدود ۹۶۰ معلول ضایعه نخاعی تحت حمایت بهزیستی استان هستند.

۹۶۰ معلول ضایعه‌نخاعی در استان کرمانشاه تحت حمایت بهزیستی هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با فرتاک نیوز اظهار کرد: در حال حاضر ۵۲ هزار معلول در استان کرمانشاه تحت حمایت بهزیستی قرار دارند که از این تعداد حدود ۹۶۰ نفر دارای ضایعه نخاعی هستند.

وی افزود:خدمات متعدد و متفاوتی بسته به نوع معلولیت این افراد شامل؛ خدمات مددکاری، آموزشی، فرهنگی، درمانی و... در مراکز روزانه و شبانه ارائه می‌شود. 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در کنار این خدمات از خانواده‌های معلولین ضایعه نخاعی نیز حمایت‌هایی در راستای نیازهای آنها انجام می‌شود که از جمله این حمایت‌ها می‌توان به پرداخت هزینه مراقبت از معلولین در منزل، حق پرستاری، تامین مسکن، مناسب سازی محیط منزل و... اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: در راستای کاهش معلولیت‌ها و جلوگیری از اختلالات ژنتیکی در استان نیز اقداماتی از جمله غربالگری، آموزش و... انجام می‌شود که قطعا در کاهش معلولیت کودکان موثر است، اما بیشتر معلولین ضایعه نخاعی استان در سنین بزرگسالی و میانسالی قرار دارند و در اثر آسیب‌های مختلف دچار معلولیت شده‌اند.

وی اشاره‌ای هم به موضوع فضاسازی محیطی برای راحتی و آسایش معلولین در جامعه داشت و گفت: نقش بهزیستی در این زمینه حمایتی است و درجلسات دوره‌ای شورای مناسب‌سازی استان، بهزیستی مسئول پیگیری مشکلات جامعه معلولین برای رسیدن به فضای مناسب و دسترسی آسان افراد دارای معلولیت به امکانات اجتماعی است.

شهبازی افزود: همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی مکلف هستند فضایی مناسب برای دسترسی آسان معلولین به خدمات اجتماعی ایجاد نمایند و بهزیستی به عنوان حامی تنها نقش حمایتی و‌پیگیری امور را دارد و در ایجاد این فضا نقشی نخواهد داشت.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۰۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان