//
کدخبر: ۴۳۶۰۰۴ //

برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث در کرمانشاه تشدید می شود

سرپرست پلیس راه استان گفت: به منظور کاهش مشکلات قضایی زیان دیدگان و جبران خسارات وارده ناشی از تصادفات رانندگی، طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث به مدت یک ماه آغاز شد.

برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث در کرمانشاه تشدید می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ عبدالحسین زارع " اظهار داشت: کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی مکلفند وسایل نقلیه خود را در قبال خسارت بدنی و مالی که در اثر حوادث وسایل نقلیه به اشخاص ثالث وارد می شود بیمه کنند .
وی ادامه داد: بر همین اساس حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه نامه شخص ثالث ممنوع است و کلیه دارندگان وسایل نقلیه مزبور مکلفند بیمه نامه معتبر را هنگام رانندگی همراه داشته و در صورت درخواست مأموران پلیس ارائه کنند.
سرهنگ زارع ادامه داد: کارکنان پلیس راه موظفند در صورت احراز فقدان بیمه نامه شخص ثالث، این وسایل نقلیه را ضمن اعمال قانون تا هنگام ارائه بیمه نامه معتبر متوقف کنند.
رئیس پلیس راه کرمانشاه تصریح کرد: همچنین دادن بار یا مسافر به دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه شخص ثالث معتبر، از سوی شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل بار و مسافر ممنوع است و در صورت مشاهده علاوه بر توقف وسیله نقلیه و اعمال قانون، پروانه فعالیت آنان از یک ماه تا یک سال معلق و در صورت تکرار به صورت دائم لغو می‌شود.
وی یادآور شد: به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث هیچ گونه خدماتی مانند رفع توقیف و تعویض پلاک و سایر امتیازات ارائه نخواهد شد و توصیه می گردد مالکان تا اخذ بیمه نامه از حرکت دادن و رانندگی با آنها خودداری کنند زیرا در صورت وقوع تصادف و مقصر بودن وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه کلیه خسارات وارده از راننده آن بازیافت می گردد.
زارع در خاتمه گفت: در این طرح کارکنان پلیس راه با استفاده از سامانه های هوشمند کنترل ترافیک و مجهز بودن به دست افزارهای برخط نسبت به شناسایی، اعمال قانون و جلوگیری از ادامه حرکت وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث اقدام خواهند کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۰۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان