//
کدخبر: ۴۳۴۶۱۸ //
در جشنواره معرفی کارفرمایان برتر استان کرمانشاه؛

شش کارفرمای برگزیده استانی و یک کارفرمای برتر ملی تامین اجتماعی معرفی شدند

در جشنواره معرفی کارفرمایان برتر تامین اجتماعی استان کرمانشاه، شش کارفرمای برگزیده استانی و یک کارفرمای برتر ملی تامین اجتماعی معرفی شدند.

 شش کارفرمای برگزیده استانی و یک کارفرمای برتر ملی تامین اجتماعی معرفی شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 جشنواره معرفی کارفرمایان برتر تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ صبح امروز (ششم آذرماه) با حضور نایب رئیس مجلس، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و مدیران و‌مسئولین استانی برگزار شد.

 اسکندر کاکایی مدیرکل تامین اجتماعی استان در این همایش اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در راستای اهداف دولت جمهوری اسلامی، خدماتی را تحت عنوان مباحث بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت در قالب حمایت‌های کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می‌دهد.

 وی افزود: منابع این سازمان توسط سه قشر مهم جامعه شامل؛ بیمه شدگان، کارفرمایان و دولت پرداخت می‌شود که کارفرمایان ۲۷ درصد، بیمه‌شدگان هفت درصد و دولت نیز سه درصد حق بیمه را در بودجه سالیانه تنظیم و به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند و در حال حاضر نیز ۵۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان تصریح کرد:  اقدامات خوبی در راستای رفاه اجتماعی و معیشت شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی انجام شده و درهمین راستا تامین اجتماعی بیش از ۴/۵میلیون نفر مستمری‌بگیر اصلی و حدود ۱۵ میلیون بیمه شده اصلی را تحت پوشش  قرار داده و ماهیانه مبلغ بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کند.

کاکایی خاطرنشان کرد: در سازمان تامین اجتماعی به عنوان سازمانی که در راستای رفاه اجتماعی گام بر‌می‌دارد و بر اساس مشارکت اجتماعی شرکای اجتماعی فعالیت می‌کند هرگونه مشکلی که برای کشور پیش بیاید هر سه ضلع کمک‌کار تامین اجتماعی را درگیر خواهد کرد.

1ecf568b-6bbb-40c6-8bad-fbe169e521e3

  وی اضافه کرد: در شرایط تحریم و تورم علیرغم تلاش‌های بسیار، مصارف این سازمان از منابع پیشی گرفته است اما تمامی همکاران در سازمان تامین اجتماعی پای کار هستند و در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ پرداخت مستمری بدون استقراض از بانک‌ مرکزی انجام گرفته است و با رویکردهای شکل گرفته به سمت آینده‌سازی در حرکت هستیم.

 به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان بازنشستگی پیش ازموعد در مشاغل سخت و زیان‌آور منابع سازمان را تحت شعاع قرار داده است و نیازمند توجه از سوی مسئولین است 

 کاکایی طلاق‌های سوری را چالش دیگر سازمان تامین اجتماعی دانست و‌گفت: سیاست‌‌های حمایتی دولت در راستای کمک به اقشار مختلف جامعه بار مالی به همراه دارد که این بار مالی به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شده است و سازمان مجبور است از محل درآمدهای سایر بیمه شدگان این منابع را تامین نماید که نیاز است با حضور تصمیم‌گیرندگان به این موضوع توجه و در جهت رفع آن رای‌هایی اتخاذ گردد.

 این مسئول یادآور شد:موافق با همسان‌سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان هستیم، اما به شرطی که منابع آن تامین شود و در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده شود. لذا با پرداخت یکسال از طرف دولت مشکلات تامین اجتماعی مرتفع نخواهدبود.

 وی در ادامه گفت: سازمان تامین اجتماعی در طی سنوات گذشته اقدامات خوبی در راستای شفاف‌سازی، ارائه بهینه خدمات، در دسترس بودن خدمات و مبارزه با فساد داشته است و در این زمینه  با راه‌اندازی سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی،۵۴ خدمت را در دسترس احاد جامعه قرار داده است،همچنین سامانه ۱۴۲۰ به صورت ۲۴ ساعته توسط کارشناسان ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی به سوالات و مشکلات مطرح شده توسط مردم پاسخ می‌دهد.

 کاکایی  در ادامه تعداد بیمه‌شدگان اصلی استان را ۲۶۴ هزار بیمه شده عنوان کرد و افزود:در حال حاضر ۸۵هزار مستمری‌بگیر اصلی تحت حمایت تامین اجتماعی استات هستند و  به طور میانگین ماهانه حدود ۵۴۳ میلیارد تومان مستمری به این عزیزان پرداخت می‌کنیم.

 وی با تقدیر از کارفرمایان استان تعداد آنان را ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: به منظور معرفی کارفرمایان برتر این کارفرماها در چهار سطح و یازده شاخص مختلف مورد بررسی قرار گرفتند و امروز از شش کارفرمای برگزیده قدردانی خواهد شد.

 گفتنی است ؛در پایان این جشنواره از محمد ملکی کارفرمای شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه به عنوان کارفرمای برتر کشوری تجلیل شد و در بخش استانی نیز یوسف شکوهی کارفرمای سردخانه دو منظوره، نبی رسولی کارفرمای واحد تولید آسفالت، توفیق فرخی کارفرمای شرکت تعاونی خوراک دام، علی خسروی کارفرمای شرکت کاغذ معدنی، کامران عبدالله کارفرمای شرکت پرتو گسترش کازیو و محمد ملکی کارفرمای شرکت ایران خودرو کرمانشاه به عنوان کارفرمای برتر استانی معرفی شدند و از آنها تجلیل شد.

 

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۶۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان