//
کدخبر: ۴۱۶۵۱۸ //
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه:

ساخت مدرسه سبز" در استان نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است/ افتتاح مدرسه "اوتیسم" در مهرماه سال‌جاری

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: ساخت مدرسه‌ای فاخر با عنوان "مدرسه سبز"در کرمانشاه نیازمند تامین اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی است.


ساخت مدرسه سبز" در استان نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است/ افتتاح مدرسه "اوتیسم" در مهرماه سال‌جاری
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه به مناسبت روز خبرنگار امروز(۱۸ مرداد) برگزار شد.
IMG_20230809_170352_400
۱۷۱۵ مدرسه استان نیازمند تخریب و بازسازی است
مهندس "مرزبان نظری" با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۲هزار و ۹۵۷ مدرسه با ۱۴ هزار و ۵۳۱ کلاس درس وجود دارد که از این تعداد ۱۷۱۵ مورد نیازمند تخریب و بازسازی است و ۶ هزار کلاس درس نیز باید مقاوم سازی شود.


سرانه فضای آموزشی استان ۶/۴ دهم متر‌ مربع است
مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان سرانه فضای آموزشی در کشور را ۵/۲ عنوان کرد و افزود: در زلزله سرپل ذهاب اعتباراتی به استان تخصیص یافت که باعث شد سرانه فضای آموزشی به ۶/۴ دهم یعنی ۱/۲ بیشتر از میانگین کشوری برسد. اما همچنان سرانه ایده‌آل فضای آموزشی ۸/۵ مترمربع است که در تلاشیم به این میزان برسیم.


بهره‌برداری از ۱۵ مدرسه و ۱۰۰ کلاس درس جدید در مهر‌ماه سال جاری
وی در ادامه به ۱۲۴ پروژه‌‌ در دست اقدام استان اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با زیربنای ۳۷‌هزار مترمکعب برای ساخت ۴۰۰ کلاس درس در ۸۰ مدرسه و با مشارکت خیرین در حال احداث است که در مهرماه سال‌جاری ۱۵ مدرسه آن با ۱۰۰ کلاس درس و با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش استان قرار خواهد گرفت.
به گفته نظری اداره‌کل نوسازی مدارس استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۰۰ تفاهم‌نامه با خیرین مدرسه‌ساز با تعهد پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان منعقد کرده است و در این زمینه در سال ۱۴۰۰، ۷۷ پروژه با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۱، ۷۹ پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ نیز ساخت ۴۴ پروژه با هدفگذاری ۷۵ میلیارد تومان تحقق یافته است.


حذف ۱۴۵ مدرسه کانکسی در طرح شهید پناهی/ ۹ مدرسه به بهره‌برداری رسیده است
این مقام مسئول تعداد خیرین مدرسه‌ساز در استان را ۴۴۰ خیر حقیقی و حقوقی عنوان کرد و گفت: در طرح شهید پناهی حذف ۱۴۵ مدرسه کانکسی با تعداد بیش از ۱۰ دانش‌آموز طی سه سال در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر نیز ساخت ۹۶ مدرسه در دست اجرا است که از این تعداد ۹ مدرسه به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز تکمیل و افتتاح خواهد شد.


هزینه ۲۴ میلیارد تومانی اداره کل نوسازی مدارس در ساخت و تعمیر سرویس‌های بهداشتی
نظری اشاره‌ای هم به احداث و تعمیر سرویس‌های بهداشتی مدارس استان داشت و گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مجموعا ۲۴ میلیارد تومان برای ساخت ۲۱۴ چشمه سرویس بهداشتی در ۸۰ مدرسه و تعمیر سرویس‌های بهداشتی در ۲۵۲ مدرسه هزینه شد.


صرف هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان برای تامین سیستم گرمایشی در مدارس استان
مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه هزینه صرف شده برای تامین سیستم گرمایشی در مدارس استان را ۱۲۰ میلیارد تومان در ۲۱۶۰ مدرسه عنوان کرد و افزود: در سال گذشته استفاده از بخاری نفتی در تمامی مدارس استان حذف شد.


زیبا‌سازی ۳۰۰ مدرسه در مناطق محروم استان تا مهرماه سال جاری
وی در گوشه‌دیگری از سخنانش به طرح شهید عجمیان در راستای شاداب سازی مدارس در مناطق محروم استان اشاره کرد و بیان داشت: در گام اول این طرح ۵۲۶ مدرسه شناسایی شد که در فاز اول ۳۰۰ مدرسه تا اول مهرماه سال‌جاری زیبا سازی خواهد شد.

نظری در ادامه اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل و ساخت مصوبات سفر ریاست جمهور به استان را ۱۰۲۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سهم فروش اموال در تعهد استان ۵۰۰ میلیارد تومان است که از محل فروش ۵۳ ملک مازاد آموزش و پرورش که معرفی شده باید ظرف مدت سه سال تامین و به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال ساخت اختصاص یابد.


۳۱۷ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهور به استان تخصیص یافته است
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۵۲۲ میلیارد تومان اعتبار باقی‌مانده سفر رئیس جمهور به استان ۳۱۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.


انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ساخت ۸۴ مدرسه در استان
نظری همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در راستای محرومیت زدایی و برای حذف ۸۴ مدرسه شامل؛ ۳۶ مدرسه کانکسی، ۴۳ مدرسه سنگی و پنج مدرسه در حاشیه شهر کرمانشاه خبر داد.


ساخت" مدرسه سبز" در استان نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است
وی در ادامه از ساخت "مدرسه سبز" در استان خبر داد و گفت: برای ساخت این مدرسه که مکان آن در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر‌مربع در شهرک ولایت جانمایی شده است نیازمند اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی هستیم که امیدواریم از محل فروش املاک مازاد این اعتبار تامین شود.
مدیرکل نوسازی مدارس افزود:بر اساس پیش‌بینی انجام شده این مدرسه دخترانه خودگردان خواهد بود ودر چهار سطح پیش دبستانی، ابتدایی،متوسطه اول و متوسطه دوم با مدیریت یک فرد، دانش‌آموزان را پذیرش خواهد کرد.


از ۱۲۰ مدرسه غیر‌انتفاعی فعال در استان تنها ۱۰ مدرسه مجوز ایمنی و استحکام دارند
وی با تاکید بر اینکه به مدارس غیر انتفاعی فاقد ایمنی و استحکام در استان مجوز داده نخواهد شد گفت: از ۱۲۰ مدرسه غیر انتفاعی فعال در استان تنها ۱۰ مدرسه مجوز ایمنی دارند و بقیه فاقد مجوز هستند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان در پایان از بهره‌برداری و افتتاح مدرسه اوتیسم در شهرک دولت‌آباد کرمانشاه خبر داد و گفت:این مدرسه با مشارکت ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیر مدرسه ساز در مهر‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۵۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان