//
کدخبر: ۴۱۴۶۳۴ //

شرایط دریافت خسارت تصادفات رانندگی بدون کروکی و حضور کارشناس

رئیس پلیس راهور استان شرایط دریافت خسارت تصادفات رانندگی بدون نیاز به کروکی را تشریح کرد

شرایط دریافت خسارت تصادفات رانندگی بدون کروکی و حضور کارشناس
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ"محمد حیدری" اظهار داشت: در جهت پیشگیری از گره های ترافیکی و تسهیل در امر عبور و مرور وسهولت در پرداخت خسارت در تصادفات خسارتی، شرکت های بیمه گر مکلف شده اند در مواردی که وسایل نقلیه مسبب حادثه و زیان دیده، در زمان وقوع تصادف دارای بیمه نامه شخص ثالث وگواهینامه معتبر بوده و بین طرفین حادثه، اختلافی وجود نداشته باشد، خسارت وارده را تا سقف 300 میلیون ریال بدون نیاز به ترسیم کروکی پرداخت کند.
وی ادامه داد: برابرماده 89 آئین نامه راهور هر گاه تصادفات صرفا منجر به خسارات مالی شود رانندگان موظفند بلافاصله وسایل نقلیه تصادفی رابه کنار راه هدایت کنندتا موجب سد معبر نگردد و از طرفی این قانون ظرفیت خوبی را فراهم کرده که وقت کارشناسان پلیس صرف ترسیم چنین کروکی هایی نشده و از وجود آن ها در امر پیشگیری از وقوع تخلفات، تصادفات و روان سازی ترافیک استفاده شود.
سرهنگ حیدری افزود: همچنین در تصادفاتی که میزان خسارت بیش از 300 میلیون ریال است و یا این که طرفین تصادف در خصوص مسبب حادثه اختلاف نظر دارندو یاتصادف زنجیره ای(بیش از 2خودرو باشد) ضمن توقف در حاشیه جاده و استفاده از علائم هشدار دهنده، می توانند مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند تا همکاران بنده در کمترین زمان ممکن به محل اعزام و ضمن بازدید از صحنه تصادف، اقدامات لازم را به عمل خواهند آورند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در تصادفات فوتی و جرحی رانندگان باید بلافاصله با استفاده از علائم هشدار دهنده رانندگان عبوری را آگاه کرده و تا حضور کارشناسان راهور صحنه تصادف را حفظ کنند.
وی ادامه داد: رانندگان توجه داشته باشند در تصادفات جرحی اگر کمک به مصدوم حادثه ضرورت دارد، بلافاصله با علامت‌گذاری محل قرار گرفتن چرخ‌های خودرو(تهیه فیلم و عکس و ...)، مصدوم را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل و خود را به پلیس معرفی نمایند.
سرهنگ حیدری درپایان یادآور شد: در تصادفات خسارتی که طرفین اعتراضی ندارند و مقصر مشخص است قبل از اعزام به بیمه نقاط خسارت دیده را بازسازی نکنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۶۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان