//
کدخبر: ۳۹۶۴۳۲ //
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

عملکرد جزیره‌ای متولیان فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب به نتیجه نخواهد رسید/با برخورد سلبی موافق نیستم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت:عملکرد جزیره‌ای متولیان فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب به نتیجه نخواهد رسید.

 عملکرد جزیره‌ای متولیان فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب به نتیجه نخواهد رسید/با برخورد سلبی موافق نیستم
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه پیش ازظهر امروز(۳۰ فروردین‌ماه )برگزار شد.


حجت‌الاسلام "یوسف احمدی" در ابتدای این جلسه از مهمترین برنامه‌های سازمان تبلیغات‌اسلامی در سال‌جاری را اجرای مهرواره محله همدل۲ عنوان کرد و گفت: در مهرواره محله همدل یک، جز پنج استان برتر بودیم که دو هزارو ۷۶۰ مسئله شناسایی وحل شد و به زودی در اختیار کنشگران اجتماعی قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته در "مهرواره‌ محله همدل ۲" مقرر شده حال خوش را در بین محلات تقسیم کنیم و مشکلات مردم را شناسایی وحل نماییم  و در این مهرواره همه کنشگران اجتماعی شامل گروه‌های جهادی که در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند همچنین "نهضت پیشرفت بانوان" برنامه‌های خوبی خواهند داشت.
حجت‌الاسلام "یوسف‌ احمدی" از‌جمله پویش‌های انجام شده طی سال گذشته در استان را "پویش حاج قاسم" در سالگرد شهادت ایشان عنوان کرد و گفت: در همین راستا همایش "دختران حاج قاسم" نیز برگزار شد و از بین ۳۶۰‌هزار دانش‌آموز دختر استان کرمانشاه ۱۶۰ دانش‌آموز برای انتقال مکتب حاج قاسم سلیمانی انتخاب و در سطح استان ساماندهی شدند و بر اساس تصمیمات انجام گرفته در سال‌جاری نیز پویش "پسران‌ حاج‌قاسم"برگزار خواهد شد و به تعداد لشکر دختران حاج قاسم هم افزوده خواهد شد.
وی پویش "جشن فرشته‌ها" برای دختران و پسرانی که به سن تکلیف رسیده‌اند و "پویش‌چی بودیم چی شدیم" را نیز از جمله دیگر پویش‌های برگزار شده در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و بیان داشت: همچنین پویش‌های "صعود چشمگیر"،"پرچم‌افتخار"، "روزه اولی"، "مقلوبه"، "شب‌های قدر" و برگزاری نمایشگاه "فجرصادق" و غرفه عفاف وحجاب و...  نیز درسال گذشته توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان راه‌اندازی شد.
احمدی در ادامه یکی از پر‌ وظیفه‌ترین نهادهای فرهنگی کشور را سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و بیان داشت:این سازمان کارهای مربوط‌ به‌ کانونهای‌تبلیغاتی،مساجد،هیات‌های‌ مذهبی،ائمه‌جمعه،‌کانون‌مداحان،‌موسسات‌قرآنی، سازمان دارالقرآن و... را نیز برعهده دارد.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یکی دیگر از وظایف این سازمان را استکبار ستیزی عنوان کرد و گفت:در راستای منویات مقام معظم رهبری "افطاری‌های وحدت و مقاومت" را در مناطق اهل سنت برگزار کردیم و در این زمینه حضور ما بین کنشگران اهل سنت بازتاب خوبی داشت.


به‌گفته احمدی پیش از این سه پایگاه اجتماعی در‌کرمانشاه وجود داشت که طی چند سال اخیر این تعداد به ۲۸ پایگاه افزایش داشته است‌و‌در سال‌جاری نیز ۱۸ پایگاه دیگر‌به‌این تعداد افزوده خواهد شد.
این‌ مسئول اشاره‌ای هم‌ به‌موضوع  عفاف‌و‌حجاب داشت و گفت:‌با عملکرد سلبی موافق نیستم،باید برخوردهای‌اجتماعی و فرهنگی که از آن غافل بوده‌ایم را تقویت نماییم و این کار جز با همکاری و کار گروهی همه مجموعه‌های فرهنگی استان میسر نخواهد شد.

 وی افزود:در حال حاضر کارگروه عفاف‌و حجاب راه‌اندازی و حدود ۳۰ پیشنهاد ارائه شده است که در صورت برگزاری اولین جلسه در سال جدید پیگیری خواهد شد.


حجت‌الاسلام احمدی افزود: متولیان فرهنگی استان با انجام کارهای جزیره‌ای به نتیجه نخواهد رسید و اگر بخواهیم وضعیت فرهنگی استان را ساماندهی کنیم باید اطلس فرهنگی را بر اساس رصد فرهنگی و اجتماعی زیست‌بوم در نظر بگیریم، که در غیر اینصورت فعالیت‌های فرهنگی نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت.
وی در ادامه اشاره‌ای هم به نقاط آسیب‌پذیر شهر کرمانشاه داشت و گفت: در حال حاضر ۳۰ نقطه آسیب‌پذیر، یازده نقطه اسکان غیر‌رسمی و حدود ۴۰۰ هزار حاشیه‌نشین در کرمانشاه شناسایی شده‌اند و تنها مرکز استانی هستیم که از هر چهار جهت جغرافیایی حاشیه‌نشین‌ها در آن سکونت دارند.
احمدی در گوشه دیگری از سخنانش تعداد هیئت‌های مذهبی سطح یک در استان کرمانشاه را ۸۷ هیئت، سطح دو را ۱۷۴ هیئت و سطح سه را ۳۱۳ هیئت عنوان کرد و گفت: همچنین ۲۳۰ هیئت مذهبی روستایی و ۸۰ هیئت مذهبی بانوان در استان فعالیت دارند.

خبرنگار:طیبه‌دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۶۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان